ח"כ איילת שקד בסיור בשומרון: "נמצאים בנקודת זמן היסטורית"

לקראת ריבונות - בכירים לשעבר בצה"ל הגיעו לסיור בשומרון: "אסור לנו להשאיר את הבטחון שלנו בידי אחרים". גם חברת הכנסת מימינה הצטרפה לסיור ואמרה: "אנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית צריך לנצל זאת להחלת ריבונות ולא להקמת מדינה פלשתינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 15:16 כט בסיון התשפ

ח"כ איילת שקד בסיור בשומרון: "נמצאים בנקודת זמן היסטורית"
צילום: ללא

בכירי תנועת "הבטחוניסטים" בהם בכירים בצה"ל לשעבר הגיעו היום לסיור ראשון ביו"ש שהתקיים בשומרון,  זאת כחלק מהפעילות לקראת החלת ריבונות הצפויה להתקיים בחודש הקרוב. ובכדי להביע את עמדתם מהפן הבטחוני לקראת החלת הריבונות. בסיור השתתפו האלוף גרשון הכהן, האלוף יצחק ג'רי גרשון, ניצב שלום קעטבי, תא"ל אמיר אביבי - מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל הראל כנפו, תא"ל יוסי קופרווסר, אל"מ ירון בית און, אל"מ טל בראון וקצינים נוספים.

צילום: רועי חדי

הבכירים התארחו במועצה אזורית שומרון בברקן וערכו היכרות עם התנועה ובכיריה על ידי תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל התנועה. לאחר מכן קיבלו סקירה אסטרטגית אזורית מתא"ל יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים.

משם המשיכו למרפסת של המדינה וקיבלו סקירה מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, וסקירה ביטחונית מתא"ל במיל' הראל כנפו, לשעבר מח"ט שומרון ומפקד ביסל"ח. הסיור המשיך למצפה שלושת הימים ביצהר ולסקירה אזורית מפי האלוף גרשון הכהן, אל"מ ירון בית און לשעבר מח"ט הבקעה ומפקד יחידת "יהלום".

ח"כ איילת שקד מימינה ערכה גם היא סיור בשומרון בליווי סגן ראש המועצה דוידי בן ציון. השניים ביקרו בישיבה של הרב לבנון ופגשו במקום את בני קצובר ששוחח עם  שקד על החלת הריבונות והביע דאגה מהתכנית המסתמנת הן בפאן הערכי והן בפאן הבטחוני. שקד: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית. צריך לנצל זאת ולהחיל ריבונות בלי תנאים. בלי מדינה פלסטינית ובלי הקפאה. עם רצף התיישבותי ישראלי ולא פלסטיני. נתניהו יקבל לזה גיבוי מאיתנו, אם יעשה את הדבר הנכון. תכנית טראמפ כשלעצמה היא תכנית להקמת מדינה פלסטינית, אותה אסור לקבל". 

צילום: ללא

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שניהל את הסיור, וביצע סקירה של המצב לאור תכנית הריבונות. לדבריו: "כולנו רוצים ריבונות. הריבונות היא דבר חשוב ותיקון עוול גדול שלנו כעם גם כלפי ארץ ישראל, וגם תיקון עוול כלפי התושבים הישראלים ביו"ש שהם סוג ג' תחת ממשל צבאי, 53 שנים מתוך 72 שנים שמדינת ישראל קיימת. אין ספק שזה דבר חשוב מאוד. 

פעלנו כדי שזה יקרה ואני שמח שאין בינינו מחלוקות. עכשיו זה הזמן לוודא שבתוך המפה  מתוך הדבר העצום הזה של הריבונות, לא מכניסים לנו דברים שמסכנים את המדינה כמו ישובים מבודדים. הפיכת 19 ישובים למבודדים, עם פי 3 תושבים משהיו בגוש קטיף זו סכנה בטחונית כפי שראינו בחומש לאחר הסכם וואי, והקפאת בנייה בה היישובים יקמלו כי תושבים לא יגיעו. אני כופר בהנחה שאנחנו זקוקים לאישור ממשל ארהב כדי להחיל את הריבונות. כשנשיא ארה"ב היה אובמה הסבירו לנו שאסור להתעמת איתו כי הוא עויין, עכשיו אומרים לנו שאסור להתעמת עם טראמפ כי הוא ידיד, ואני אומר את זה גם אם אני חושש מהתעמתות עם ארהב על אינטרסים שחשובים למדינה. 

אין זמן יותר מתאים להתעמת עם הממשל בארה"ב, מכיוון שטראמפ לא יפגע בישראל חצי שנה לפני בחירות בוודאי כשהוא מסתמך על הבייס האוונגליסטי אוהד ישראל.צריך לעמוד בצורה תקיפה כולל מול ארה"ב על המפה. לוודא שבמפה יש את כל הישובים, אתרי התנ"ך ושהישובים לא מבודדים. אני קורא לכם, הביטחוניסטים, לסייע לנו להשפיע על המפות. זה הזמן. להשאיר 20,000 בני אדם פי 3 משהיו בגוש קטיף מבודדים בתוך מדינת טרור - זו התנתקות פי 3 בגודלה ממה שעשה שרון".