מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בישיבת מעלה אליהו ספדו: "טוהר המידות ואצילות הנפש היו נר לרגליו"

בישיבת מעלה אליהו בה למד לירון שניר ז"ל שלוש שנים טרם גייסו, ספדו לו: "תורה, דרך ארץ ואהבת העם הם אלו שהובילו אותו בהסתערות קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 07:21 ט בכסלו התשפד

בישיבת מעלה אליהו ספדו: "טוהר המידות ואצילות הנפש היו נר לרגליו"
ישיבת "מעלה אליהו", צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

הותר הבוקר (ד') לפרסום כי סרן לירון שניר, בן 25, מהיישוב עפרה שבבנימין, מפקד צוות בסיירת גולני נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בישיבת מעלה אליהו בתל אביב, בה למד כשלוש שנים לפני גיוסיו, ספדו לו בכאב. "ישיבת מעלה אליהו מבכה את עלייתו לגינזי מרומים של בוגרנו היקר סגן לירון שניר הי"ד שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה".

"תורה, דרך ארץ ואהבת העם הם אלו שהובילו אותו בהסתערות קדימה"

ראש ישיבת מעלה אליהו, הרב חיים גנץ ספד לו: "בית הישיבה מבכה על הבשורה הקשה שהגיעה לפתחינו. לירון היה תלמיד חכם שבכל רגע פנוי בחופשותיו עבר בישיבה כדי לספוג עוד מלימוד התורה ולחזק את החברים". עוד כתב הרב: "תורה, דרך ארץ ואהבת העם הם אלו שהובילו אותו בהסתערות קדימה בישיבה בצבא וכעת במלחמה. אנו נפרדים מלירון כגיבור ומודים על הזכות שלנו ללמוד ולחיות במחיצתו".

ישיבת "מעלה אליהו"

ישיבת "מעלה אליהו", צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

הרב אבנר זולדן ספד: "טוהר המידות ואצילות הנפש היו נר לרגליו"

הרב אבנר זולדן, רב בישיבה שהיה בקשר אישי עם לירון, סיפר על דמותו: "לירון היה ממש קרוב לשחרור מצה"ל ולעבור לשלב הבא של הקמת בית בישראל", אמר. "לירון היה איש עם מידות מיוחדות עליו הפתגם נאמר 'מי שבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו' תמיד בדק שהוא לא פוגע באף אחד וההתקדמות שלו לא באה על חשבון מישהו אחר".

עוד אמר כי "כל ימיו בצבא היה עסוק בלדאוג לחייליו. רק הם היו לנגד עיניו וכל זה עלה לו במחיר אישי של השקעה בחייו האישיים. טוהר המידות ואצילות הנפש היו נר לרגליו, כל דבר עשה בגדלות ובנקיון כפים. בית הישיבה כואב את נפילתו של אחד מטובי בנינו".