מלחמה באירופה

לפיד נגד מדיניות שקד: "הזהות היהודית שלנו לא תפגע מעוד כמה אלפי פליטים"

שר החוץ נפגש עם שר החוץ הרומני ברומניה ואמר: "קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות" | מאוחר יותר במעבר הגבול סירט, ביקר את מדיניותה של שרת הפנים בעניין הפליטים האוקראינים: "זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/03/22 17:40 י באדר ב'

לפיד נגד מדיניות שקד: "הזהות היהודית שלנו לא תפגע מעוד כמה אלפי פליטים"
לפיד במעבר הגבול סירט, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שר החוץ יאיר לפיד הגיע היום (ב') לביקור ברומניה, במהלכו נפגש עם שר החוץ הרומני בוגדן אאורסקו וקרא לרוסיה "להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים". אחר הצהריים הגיע לפיד למעבר הגבול סירט שבצפון רומניה, סמוך לאוקראינה. 

"אנחנו לא נסגור את שערינו ואת ליבנו בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם", אמר לפיד, והוסיף: "יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה. חובתנו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים".

לפיד |

לפיד | צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

"בישראל יש תשעה מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תפגע מעוד כמה אלפי פליטים. להיפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות. מצד שני ברור שלא נוכל לקלוט  עשרות אלפי פליטים לא יהודים. אז הפתרון הוא לא בזה שכל אחד ידבר לבייס הפוליטי שלו, אלא בניהול מאוזן ומידתי. אפשר להכניס עוד פליטים, אפשר וצריך להיות הרבה יותר נדיבים, אי אפשר להכניס פליטים בלי הגבלה. את האיזון הזה הממשלה תמצא. זה תפקידנו".

שר החוץ תקף את חברתו לממשלה, השרה איילת שקד: "מה שבלתי נסלח ובלתי נסבל הוא הטעויות שנעשו בטיפול בפליטים שכבר הגיעו לישראל. התמונות של אשה זקנה והנכדה שלה שישנות על הרצפה בנתב"ג לא יכולות לחזור על עצמן". 

"אנחנו נטפל בפליטים האלה כמו שהיינו רוצים שיטפלו בסבתא שלנו ובילדים שלנו. זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו. זה תוקן ביומיים האחרונים ואנחנו נדאג שמעכשיו זה יטופל אחרת לגמרי".