מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אותרה דירת מסתור של יחיא סינוואר - הובילה לרשת מנהרות ענקית: סיכום חדשות השבת

צעיר נפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה סמוך למחנה הפליטים אל פוואר - המחבל נוטרל | צה"ל איתר והשמיד את אחת מדירות המסתור של יחיא סינוואר | שלוש חוליות של חיזבאללה הותקפו מהאוויר | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/23 18:12 יח בטבת התשפד

אותרה דירת מסתור של יחיא סינוואר - הובילה לרשת מנהרות ענקית: סיכום חדשות השבת
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

יום שישי

צה"ל הודיע: הושמדה דירת מסתור של יחיא סינוואר

17:00 | צה"ל הודיע כי בשבועות האחרונים כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14, תחת פיקודה של אוגדה 162, איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של יחיא סינוואר. הדירה מוקמה סמוך לעיר עזה שבצפון הרצועה, ובתוכה אותרו ממצאים רבים. לאחר בירור הממצאים, נמצא כי הדירה משמשת כדירת מסתור של יחיא סינוואר.

לוחמי יהל"ם ביצעו חקר באמצעות אמצעים טכנולוגיים נוספים, וגילו כי בקומת המרתף ממוקם פיר אסטרטגי. הכוחות חקרו את הפיר והגיעו למנהרה משמעותית שככל הנראה משמשת את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס.

רשת מנהרות מסועפת באורך של מאות מטרים

דירת המסתור שאותרה היא חלק מרשת מנהרות ארוכה ומסועפת, בה התניידו ופעלו בכירי החמאס. הפיר שאותר הוביל למנהרה באורך של 218 מטרים, ובעומק של כ-20 מטרים בצפון רצועת עזה. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, אמצעי שהיה, חדרי תפילה ומנוחה, והיא נבנתה כך שאפשר לשהות בה ולנהל ממנה לחימה לפרקי זמן ארוכים. לאחר סיום החקר והפעילות המבצעית שנעשתה בתוואי, המנהרה הושמדה על ידי לוחמי יחידת יהל"ם.

שני שיגורים זוהו משטח סוריה - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה

23:00 | כוחות צה"ל תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי.

יום שבת:

תוך פחות מיממה: חוסלו 30 מחבלים במרחב העיר עזה

9:00 | כחלק מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14 במרחב העיר עזה ביממה האחרונה, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים. בארבעה זיהויים שונים שביצעו הכוחות, חוסלו מהאוויר בפחות משלוש שעות מעל 15 מחבלים חמושים ובתום קרבות שניהלו הלוחמים, חוסלו מחבלים נוספים במרחב.

בפעילות בשג'אעיה שבצפון רצועת עזה, לוחמים מגדוד איסוף 414 זיהו חוליית מחבלים שפעלה סמוך אליהם ומחבל חמוש ב-RPG. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החולייה בהכוונת הלוחמים.

בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 551 במרחב בית לאהיא שבצפון הרצועה, השמידו לוחמי המילואים של צוות הקרב שני מבנים צבאיים בשימוש חמאס. בטרם בוצעה תקיפת המבנים, איתרו הלוחמים במקום אמצעי לחימה רבים ביניהם, מטעני נפץ, נשקים, ציוד צבאי ומכשירי קשר.

כמו כן, בפעילות נוספת שערכו הכוחות במרחב, זיהו הלוחמים שני תצפיתני אויב במבנה סמוך לשאר הכוחות ולאחר זיהוי ודאי של המחבלים, כוח שריון ביצע ירי מטנק לעבר הבניין בו שהו התצפיתנים וחיסלו אותם.

פיגוע דריסה בדרום הר חברון - צעיר נפצע בינוני

14:30 | דובר צה"ל: פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר בעמדה צבאית הסמוכה למחנה הפליטים אל פוואר שבחטיבת יהודה. בפיגוע נפצע חייל צה"ל באורח בינוני ופונה לבית החולים, מבצע הפיגוע הוא מוחמד חוסיין מסאלמה, בן 30 מבית לחם נוטרל על ידי הכוחות. כוחות הביטחון פרוסים ותוגברו צירים במרחב.

צה"ל פשט על חמ"ל המודיעין של חמאס בחאן יונס

15:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 העמיקו את התמרון דרומה ופשטו על מפקדות צבאיות של חמאס בלב העיר חאן יונס, ובניהם על חמ"ל המודיעין הצבאי של חמאס בעיר. חמ"ל המודיעין הצבאי אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של חמאס במרחב. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים, אותרו מסמכים בעלי ערך רב. בנוסף, במתחם חמ"ל המודיעין אותר חמ"ל של הג'יהאד האסלאמי.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על תשתיות טרור רבות במרחב וחיסלו מחבלים שנערכו לפגיעה בכוחות באמצעות ירי צלפים וטנקים. מכלול האש של החטיבה ביצע מספר תקיפות באמצעות כלי טיס אוויריים בהן חוסלו מחבלים חמושים והושמדו מטרות כגון אתר לייצור אמצעי לחימה ומעוז של מחבלי חמאס.

כמו כן, כשלב מקדים לכניסת הכוחות הקרקעיים מכלול האש של אוגדה 98 ביצע בשיתוף עם חיל האוויר כ-50 תקיפות אוויריות על מגוון מטרות ביניהן יעדי תת קרקע ותשתיות טרור וכן ביצע תקיפות להשמדת אויב כחלק מליווי הכוחות במרחב.

שלוש חוליות של חיזבאללה הותקפו מהאוויר - כטב"מ יורט לאחר שחדר מלבנון

17:00 | במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. במהלך היום לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של חיזבאללה ומספר מרחבים בשטח לבנון.