מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בצה"ל הצהירו: לא נוכל לשחרר מאות מתמודדים - והתגובות לא איחרו להגיע

בעקבות סערת הבחירות המקומיות שעתידות להיערך בעוד כחודש, בצה"ל מפרסמים את רשימת המתמודדים בבחירות המשרתים במילואים והודיעו כי קרוב לשבע מאות מתוכם לא יוכלו להשתחרר כיוון שהם בתפקידים חיוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/23 11:52 יז בטבת התשפד | עודכן בתאריך 29/12/23 12:53

בצה"ל הצהירו: לא נוכל לשחרר מאות מתמודדים - והתגובות לא איחרו להגיע
בחירות בצה"ל, ארכיון, צילום: Nati Shohat,FLASH 90

סערת הבחירות המקומיות שעתידות להתקיים בעוד כחודש נמשכת, והבוקר (ו'), פרסמו צה"ל רשמית כי לא יוכלו לשחרר קרוב ל-700 משרתי מילואים המתמודדים בבחירות. עוד הוסיפו כי סבירות גבוהה שיוכלו לשחרר מעל אלף מועמדים אחרים.

"בהמשך להנחיית הממשלה נתבקשנו להעביר את עמדת צה"ל באשר לשחרור המועמדים המשרתים במילואים במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל'" נכתב בהודעה הרשמית. "בפתח הדברים, נבקש לציין כי צה"ל אינו נוקט כל עמדה בשאלת מועד הבחירות לרשויות המקומיות" הדגישו בצה"ל עקב הוויכוח שניטש בין השרים השונים בקואליציה.

688 לא ישוחררו, מעל אלף יקבלו את השחרור

עוד הזהירו כי הרשימה נתונה בערבון מוגבל: "הנתונים תקפים נכון לנקודת הזמן הנוכחית, ועשויים
להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה, שהיא משתנה ודינמית". בצה"ל המשיכו ומסרו את הנתונים: "על פי רשימת המועמדים העדכנית שהועברה ממשרד הפנים נמצא כי 3,778 הינם משרתי מילואים, מתוכם 1,829 הם בשירות מילואים פעיל".

"מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה"ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם, בסבירות גבוהה, לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה. בנוסף, ישנם 1,141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן, בסבירות גבוהה, לשחררם על מנת שיתמודדו בבחירות".

סמוטריץ', אוהד טל וסגן ראש העיר ירושלים: התגובות להצהרת צה"ל

סמוטריץ' מסר בתגובה להודעת צה"ל: "לא משאיר מקום לספק. לוחמי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות נדרשים למאמץ מלחמתי ולא יוכלו להשתחרר כדי להתמודד. המאמץ המלחמתי חייב להיות במרכז עד הניצחון. בחירות עכשיו הן אבדן עשתונות ערכי ודמוקרטי וניתוק בלתי נתפס מהלוחמים ומהעם כולו".

תגובת אריה קינג, רב-סרן(מיל.) וסגן ראש העיר ירושלים כמי שהגיש את העתירה לבגץ נגד קיומן של הבחירות בעת מלחמה: "כקצין במילואים ומתמודד למועצת עיריית ירושלים, אני קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ושר הפנים להתעשת מהר ולהודיע שלא תתקיימנה בחירות כל עוד מדינת ישראל במצב של מלחמה. כל החלטה אחרת היא בבחינת יריקה בנו המילואימניקים ופגיעה בלכידותו ואחדותו של צה"ל".

מגיש הצעת החוק לדחיית הבחירות לרשויות, ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית הגיב גם הוא וטען: "‏נתוני צה"ל מוכחים חד משמעית: שר שיצביע נגד דחיית הבחירות לרשויות פוגע אקטיבית בזכות הדמוקרטית המינימלית לבחור ולהיבחר. קורא לחבריי בליכוד להתעלות על הפוליטיקות המפלגתיות ובקשות העסקנים וראשי הערים, ולהתמקד בעיקר - לתת שקט ללוחמנו".