מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההקלטה המצמררת של מג"ד 13 ז"ל להורים השכולים: "מחכים כבר לשג'אעיה, בטוחים שננצח"

בקרב בו נפלו 8 לוחמי צה"ל, נפל גם מפקד גדוד 13 בגולני, סא"ל תומר גרינברג. הגדוד שספג אבדות כבדות בשביעי לאוקטובר נלחם בגבורה ברצועת עזה בחודשיים האחרונים. אלה התיעודים האחרונים מהלחימה בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 08:11 א בטבת התשפד

ההקלטה המצמררת של מג"ד 13 ז"ל להורים השכולים: "מחכים כבר לשג'אעיה, בטוחים שננצח"
סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13, צילום: דובר צה"ל

מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני, סא"ל תומר גרינברג, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, כך פורסם היום (ד'). כבר ב-7 באוקטובר איבד הגדוד, שהיה מהראשונים להגיב למתקפת הפתע של חמאס, שלו 41 לוחמים, ומאז תחילת המלחמה היה מעורב בלא מעט אירועים מורכבים בתוככי עזה.

בהקלטה מצמררת ששלח להורים השכולים של הנופלים מגדוד 13, סיפר סא"ל גרינברג על התחושות לפני הכניסה לשג'אעיה - שם נפל אמש: "אני נמצא עכשיו בתוך עזה, מצאתי מקום עם קליטה והיה לי חשוב לשלוח לכם הודעה קולית. אנחנו מחבקים אותכם ולא מסתנוורים מהפסקת האש, יש לנו הרבה עבודה והרבה משימות. המשימה הקרובה שלנו היא סג'עייה ויש לנו הרבה מה לעשות".

עוד אמר: "נכנס לסג'עייה כשהבנים שלכם מלווים אותנו מלמעלה ומלווים אותנו, כשהם איתנו שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו מחכים כבר לסג'עייה, בטוחים שננצח שם. כשתסתיים המלחמה נגיע אליכם משפחה משפחה ונספר לכם על הניצחון שיגיע".

"הפעם, אנחנו אלה שנפתיע"

לפני הכניסה הקרקעית, אמר גרינברג ללוחמיו על נופלים: "גבורתם של נופלי גדוד 13, מלווה אותנו בכל צעד שנעשה. הם איתנו, ממש איתנו. אני מרגיש ש-41 לוחמים של גדוד 13 מחפים עלינו מלמעלה. המלחמה תיגמר בניצחון ענק ותבוסה לאויב. הניצחון יגיע בזכות הבנים ומה שהקריבו". על הכניסה הקרקעית אמר: "הפעם, אנחנו אלה שנפתיע. נגיע בריכוז מאומץ, עם כל היכולות המתקדמות והסטנדרט הגבוה של הגדוד, ונהיה אלו שמנצחים".

השיחה האחרונה של מג"ד 53 סא"ל חבקה ז"ל, עם מג"ד 13 סא"ל גרינברג ז"ל

מפקד גדוד 53, סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, נפל ב- 2 בנובמבר 2023, במהלך קרב עם מחבלי ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, שם נלחם לצידו של סא"ל תומר גרינברג ז"ל. באירוע בו נפל סא"ל חבקה, לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני ניהלו לחימה קשה מול חוליות מחבלים בצפון רצועת עזה במהלכה עשרות מחבלים ירו טילי נ"ט, השליכו מטענים ותקפו את הכוח. סא"ל חבקה ז"ל חבר למג"ד 13, סא"ל תומר וניהל יחד איתו קרבות קשים. באותו הלילה, לאחר שלחם בגבורה והשלים את הלחימה עם חיילי גדוד 13, מפקד גדוד 53 ז"ל נפל בקרב.

קולות קשר מהקרב של חטיבת גולני, לפני כחודש

לפני כחודש וחצי, לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני ולוחמי שריון מגדוד 53, נתקלו במספר חוליות מחבלים בשטח רצועת עזה. המחבלים ביצעו לעברם ירי של טילי נ"ט והפעילו לעברם מטענים רבים. הלוחמים ניהלו עם המחבלים קרב ממושך בקור רוח תחת אש מסיבית. במהלך האירוע מחבלים ניסו לטפס על הכלים של הלוחמים, ואלה חוסלו. במקביל, הכווין הכוח הקרקעי כלי טיס וכוחות ארטילריה לתקיפות מהאוויר. המחבלים חוסלו והוסרה הסכנה לכוח.

בסרטונים מתוך האירוע שפרסם דובר צה"ל ניתן לשמוע את סא"ל תומר גרינברג ז"ל מדבר על ההתקלות: