מטח רקטות נוסף לשפלה, צה"ל מסר הודעות למשפחות 120 חטופים

דובר צה"ל מבהיר - במידה ואזרחים בעזה יחליטו שלא להתפנות בהמלצת חמאס, ארגון הטרור יהיה האחראי הבלעדי לשלומם | הודעות נמסרו למשפחותיהם של 120 חטופים ו-248 חללי צה"ל | מטחי הרקטות נמשכים כל העת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 11:15 כח בתשרי התשפד

מטח רקטות נוסף לשפלה, צה"ל מסר הודעות למשפחות 120 חטופים
עזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום השביעי למלחמת "חרבות ברזל": צה"ל מסר היום (ו') לתושבי צפון עזה להתפנות כדי להגן על ביטחונם לקראת פעילות צבאית ברצועה, כאשר מניין ההרוגים בישראל עומד על 1,300 בני אדם. משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל. מטח רקטות נוספים נמשכים לעבר אשקלון, דרום השפלה ועוטף עזה.

דובר צה"ל, דניאל הגרי, יצא בהצהרה לציבור, בדבריו התייחס לקריאת צה"ל לתושבי עזה להתפנות, לחטופים שנמצאים בידי חמאס ולחללי צה"ל: "קראנו לתושבי עזה להתפנות על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית, אבל חמאס שגרוע מדאע"ש קורא לאוכלוסייה שלא להישמע לקריאה גם בשעה זו, ולא להתפנות לאזורים בטוחים. האחריות על מה שעלול לקרות למי שלא יתפנה היא על הראש של חמאס".

חיילי צה"ל בשטחי כינוס

חיילי צה"ל בשטחי כינוס, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

"מסרנו הודעות למשפחות של 120 חטופים"

הגרי אמר כי, "מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-258 חללי צה"ל שאנחנו ממשיכים ללוות". על החטופים, אמר דובר צה"ל: "מסרנו הודעות למשפחות של 120 חטופים. זה מדיר שינה מעיינינו ומאמצים רבים מוקדשים לעניין הזה. יוצאות הרבה הודעות בתקשורת, גם הודעות של חמאס. אנחנו נדווח על מידע אמין וודאי. העניין הזה בראש מעיינינו, בעדיפות עליונה. אלו אזרחי ישראל המצויים בידי ארגון טרור רצחני".

משפחות החטופים הישראלים

משפחות החטופים הישראלים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אנחנו ממשיכים בהתקפה משמעותית ונרחבת בכל הרצועה. בכל מקום שיש תשתיות מבצעיות של חמאס. נמשיך בגלי תקיפה מאסיביים. יש גיוס מילואים רחב. אנחנו ממשיכים להקשיב לכם כדי למלא פערי ציוד איפה שקיימים. המוכנות שלצה"ל בכל הזירות - גם בדרום, גם בצפון וגם בפיקוד מרכז. צה"ל צופה לכל המזרח התיכון. מקיימים מפגשים אסטרטגיים עם ארצות הברית".

"המוכנות שלצה"ל בכל הזירות - גם בדרום, גם בפון וגם בפיקוד מרכז"

עוד התייחס ללחימה: "אנחנו ממשיכים בהתקפה משמעותית ונרחבת בכל הרצועה. בכל מקום שיש תשתיות מבצעיות של חמאס. נמשיך בגלי תקיפה מאסיביים. יש גיוס מילואים רחב. אנחנו ממשיכים להקשיב לכם כדי למלא פערי ציוד איפה שקיימים. המוכנות שלצה"ל בכל הזירות - גם בדרום, גם בצפון וגם בפיקוד מרכז. צה"ל צופה לכל המזרח התיכון. מקיימים מפגשים אסטרטגיים עם ארצות הברית".