בלתי נתפס: 1,200 ישראלים נרצחו מתחילת המלחמה, 2,700 נפצעו

חרבות ברזל, היום החמישי ללחימה: מאות יעדים של החמאס הותקפו, צוללן שניסה לחדור לשטח ישראל חוסל | מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקאית נחת בבסיס נבטים | בשעה 11:00: פגישה בין נתניהו לגנץ בעניין הקמת ממשלת החירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 07:30 כו בתשרי התשפד

בלתי נתפס: 1,200 ישראלים נרצחו מתחילת המלחמה, 2,700 נפצעו
הלוויה צבאית מלחמת חרבות ברזל, צילום: Noam Revkin Fenton /Flash90

חרבות ברזל, היום החמישי ללחימה: 5 ימים לאחר תחילת המתקפה מצד החמאס, צה"ל תקף מאות יעדים של החמאס בעזה מהאוויר ומהים. הותר לפרסום כי 1200 ישראלים נרצחו מתחילת המתקפה ו2700 נפצעו. לא כל השמות הותרו לפרסום. דיווחים על תהלוכות ועימותים במהלך הלילה עם כוחות הבטחון במספר נקודות בגדה ובמזרח ירושלים.

בנוסף, הבוקר (ד') הודיע צה"ל כי חיסל צוללן שניסה לחדור לשטח ישראל, ותקף מספר מטרות ימיות של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ועזה. לדברי דובר צה"ל "המעגנות בחאן יונס ועזה נתקפו באמצעות ירי ארטילרי מספינות טילים, מסוקי קרב וסוללות תותחנים מהיבשה. בנוסף, לוחמי זרוע הים חיסלו צוללן מטעם ארגון הטרור שניסה לחדור לשטח ישראל מחופי עזה".

נאום ביידן והסיוע האמריקני

הלילה התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום חסר תקדים למלחמה והביעה בצורה ברורה כי ארצות הברית עומדת מאחורי ישראל ותסייע לה במלחמה. ביידן אף תקף את החמאס והשווה אותו לדאע"ש: "הברוטליות של חמאס, צמאי הדם, מביא ואתנו לחשוב על המצב הגרוע ביותר, של דאע"ש, זה טרור. לעם היהודי הדבר הזה איננו חדש, ההתקפה הזו הביאה זיכרונות כואבים, צלקות שנשארו מהאנטישמיות, מרצח העם מהשואה של העם היהודי. וכרגע עלינו להיות ברורים מאוד - אנחנו עומדים לצד ישראל".

במהלך הלילה הגיע לישראל מטוס ועליו תחמושת אמריקאית מתקדמת, התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים. בצה"ל הודו על הסיוע: "אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקאי לצה"ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו. אויבנו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית".

הבוקר, לאחר דחיה מאתמול, אמורים להפגש בשעה 11:00 ראש הממשלה, נתניהו עם ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ לסגור את הפרטים של ממשלת החירום.