"ארז" התכנית החדשה של צה"ל: הכשרה, טירונות, תואר אקדמי וקורס קצינים

תוכנית "ארז" היא תכנית ראשונה מסוגה שנועדה להכשיר את מפקדי העתיד של הפלוגות הלוחמות של צה"ל. החניכים שנבחרו יעברו מסלול הכשרה ייחודי אשר בסיומו ישרתו כקצינים קרביים בגדודי היבשה המבצעיים - עד לתפקידי המ"פ

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 09:22 ה בתשרי התשפד

התכנית החדשה של צה"ל: הכשרה, טירונות, תואר אקדמי וקורס קצינים
חניכים מהמחזור הראשון של תכנית "ארז" | , צילום: דובר צה"ל

71 חניכים החלו אתמול (ג') את המחזור הראשון של תכנית "ארז" - תכנית ראשונה מסוגה, אשר בצה"ל מגדירים אותה ככזו "שנועדה להכשיר את מפקדי העתיד של הפלוגות הלוחמות של צה"ל, ולהוות בית היוצר לשדרת הפיקוד הבכירה העתידית".

בדובר צה"ל אומרים כי בתכנית ארז מתבצע תהליך ארוך ומדוקדק לאיתור ומיון מיטב הנוער הישראלי. החניכים שנבחרו יעברו מסלול הכשרה ייחודי, בסיומו ישרתו כקצינים קרביים בגדודי היבשה המבצעיים, עד לתפקידי המ"פ.

מהגיוס ועד לסיום ההכשרה: כך עובדת התכנית

עם גיוסם יעברו חניכי התוכנית קורס קדם צבאי, שעתיד להכין אותם בצורה מיטבית לתהליך ההכשרה. במסגרת הקדם צבאית החניכים יעברו הכנה ויחלו בפרק הלימודים האקדמיים. הם יחשפו לאתגרי הלחימה ביבשה ולחילות היבשה ויוכשרו בתכנים מקצועיים וערכיים הקשורים בדמות המפקד ובנוסף, ייקחו חלק בפעילות בתחום הכושר קרבי.

חניכי התכנית. "מיטב הנוער הישראלי" |

חניכי התכנית. "מיטב הנוער הישראלי" | צילום: דובר צה"ל

לאחר שיסיימו בהצלחה את ההכשרה הקדם צבאית, יעברו החניכים בתוכנית טירונות בבא"ח גולני, ובהמשך יוכשרו כלוחמים מובחרים וכמפקדי יבשה בחטיבת הקומנדו. לאחר מכן, ימשיכו חניכי התוכנית ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב ולקורס קצינים.

עם סיום ההכשרה, שתיארך כשלוש שנים, המתגייסים עתידים למלא תפקידי מ"מ ומ"פ בחטיבות הלוחמות ביבשה.

"מיטב הנוער הישראלי"

ראש תכנית 'ארז', תא"ל (מיל') יובל בזק אמר כי לתכנית החדשה הגיעו ממיטב הנוער הישראלי: "גייסנו אתמול את המחזור הראשון של תוכנית ארז. 71 חניכים, ממיטב הנוער הישראלי שקיבלו על עצמם את האתגר להיות החלוצים שלפני המחנה, בתוכנית העילית החדשה לפיקוד. אני מאחל להם הצלחה בדרך המאתגרת בה בחרו, ומשוכנע שבעוד שנים לא רבות יתפתחו מבינהם המובילים שבמפקדי היבשה".

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בתכנית דגל, אשר מדגישה שוב את תפקידם המכריע של המפקדים הקרביים ואיכותם ביכולת צה"ל לעמוד במשימותיו לשמור על ביטחון המדינה".