מתן כהנא: "גופות מחבלי חמאס לא יחזרו עד השבת הבנים"

ברשתות הערביות פורסם סרטון בו נראה דחפור צה"לי אוסף גופות מחבלים מעבר לגדר הביטחון. גורם צבאי: "זהו נוהל פינוי גופות של מחבלים מהגבול, וזיכוי זירה עם מטען חבלה, ובהתאם לתנאי השטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/20 11:53 כח בשבט התשפ

מתן כהנא: "גופות מחבלי חמאס לא יחזרו עד השבת הבנים"
כהנא. , צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

כוח צה"ל ירה הבוקר (א) לעבר שני מחבלים ערבים שהתקרבו לגדר הגבול עם רצועת עזה בשביל להטמין מטען במקום. שני המחבלים נהרגו כתוצאה מהירי. לאחר התקרית התפתח במקום עימות, לאחר שכוח צה"ל מנע את פינוי אחת הגופות. בסרטון שהופץ ברשתות הערביות נראה דחפור צה"לי מונע ממחבלים נוספים להגיע אל הגופה ואף אוסף אותה בעצמו, ככל הנראה, לצורכי מיקוח בעתיד.

ח"כ מתן כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי כניסת הדחפור היא שינוי מדיניות של שר הביטחון בנט: "גופות מחבלים לא יחזרו עד השבת הבנים. אנשי חמאס שנשלחו לאסוף את הגופות נענו בירי לברכיים. כך מתנהלים מול ארגון טרור".

https://www.facebook.com/ShehabAgency.MainPage/videos/2962488397130227/ 

האירוע החל כאשר תצפיתניות של צה"ל זיהו שני מחבלים שהתקרבו לגדר הגבול צפונית לחאן יונס, בדרום הרצועה, והניחו אמצעי שזוהה כמטען חבלה ליד הגדר. כוח של סיירת חרוב מחטיבת כפיר, שאחראי על הגזרה, הוקפץ למקום וירה לעבר המחבלים בטרם התפוצץ המטען. שני המחבלים ככל הנראה נהרגו בצד העזתי של הגדר. בעקבות פינוי הגופה מסר גורם צבאי כי "זהו נוהל פינוי גופות של מחבלים מהגבול, וזיכוי זירה עם מטען חבלה, ובהתאם לתנאי השטח".

תמונת המטען שהניחה חוליית הטרור הבוקר

תמונת המטען שהניחה חוליית הטרור הבוקרצילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פירסם תיעוד של סיכול הפיגוע הבוקר כפי שנראה בתצפיות. הפיגוע בוצע על ידי חוליה המשויכת לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, מדובר בחוליית טרור אשר ביצעה גם את שני אירועי הנחת המטען הנוספים בחודשים האחרונים סמוך לגדר המערכת.

https://spokesperson.gincher.net/releases/y-z1vI8wYG1xaicwVJxH8