כוכבי הכריע: נשים בטנקים ישמרו על הגבולות

אביב כוכבי החליט כי יש לבחון התקדמות בשירות נשים בשריון בנוגע להגנה על הגבולות, זאת על רקע עתירה שהוגשה בעניין בשבוע שעבר. "שילוב נשים בצה"ל חשוב ומתבקש"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/01/20 11:24 ח בטבת התשפ

כוכבי הכריע: נשים בטנקים ישמרו על הגבולות
אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

"הרמטכ"ל הנחה להתקדם שלב בבחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות", כך מהודעת דובר צה"ל שפורסמה היום (א') בדבר שירות וקידום נשים בצבא. הנחייתו החדשה של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מבקשת למעה לבחון היכן ניתן לשלב נשים בשירות, גם כשהדבר נוגע למשימות מורכבות כמו הגנה על הגבול.

בהודעת דובר צה"ל נאמר "תרומתן של הנשים בצה״ל הייתה ותמשיך להיות משמעותית ביותר. שילוב נשים בצה"ל בכלל, לרבות בפעילות מבצעית, הוא חשוב ומתבקש, זאת לצד ההכרח בשמירה על הדרישות המקצועיות לכל תפקיד"

"במרוצת השבועות האחרונים ובהמשך לפיילוט לשילוב נשים בטנקים במערך הגנת הגבולות, קיים הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סדרת דיונים בפורום נרחב, שכלל חברים במטה הכללי וקצינים בכירים בחיל השריון, לצורך בחינת יכולת שילובן של נשים בטנקים בהגנת גבולות". נמסר מדו"צ.

ההחלטה שהתקבלה ולפיה "נכון להמשיך בשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת גבולות", מובילה לשלב הבא של פרויקט השילוב, וזאת בתנאי שיעמוד בקריטריונים של אפקטיביות המבצעית, שוויון הזדמנויות ובריאות הנשים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן