בנט משנה את מדיניות מערכת הביטחון: גופות מחבלים לא ישוחררו

שר הביטחון החליט על עצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים, ללא קשר לשיוכם הארגוני. ההחלטה תיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 11:04 כט בחשון התשפ

בנט משנה את מדיניות מערכת הביטחון: גופות מחבלים לא ישוחררו
מוותר על הכבוד. ח"כ נפתלי בנט, צילום: לע"מ. עודד קרני

שר הביטחון,נפתלי בנט, הנחה היום (ד׳) את צה״ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים, זאת לאחר מספר דיונים שהשר קיים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון. 

משמעות ההנחייה - כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות לדוגמת קטינים. 

המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-בטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.

נזכיר כי לפני חודש מדינת ישראל החזירה לרצועת עזה את גופתו של המחבל עמאד שאהין בן ה-17 שנורה על-ידי כוח צה"ל לפני כשנה על גדר המערכת. הלוויה של שאהין התקיימה ברצועת עזה כשהוא עטוף בדגל של ארגון הטרור חמאס.

בעקבות החזרת הגופה, משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין המוחזק בעזה בידי חמאס, פנתה באמצעות יועציה המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי, לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועמ״ש אביחי מנדלבליט, ודרשו לחדול מהפרות החלטות הקבינט המדיני-בטחוני מינואר 2017 וכן של החלטות בג״צ שהורה לממשלה ליישם את החלטותיה ולחדול מהעברת גופות של אנשי חמאס לקבורה כל עוד הארגון מחזיק בחיילי צה״ל והאזרחים הישראלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן