ישראל החזירה גופת מחבל לרצועת עזה

גופתו של עמאד שאהין שנורה לפני כשנה על גדר הרצועה הוחזרה למשפחתו. הלוויה של שאהין התקיימה אתמול כשהוא עטוף בדגל חמאס. ח"כ קושניר פנה לראש הממשלה שיסביר כיצד מהלך כזה מתבצע בשעה שמוחזקים ישראלים בידי חמאס בעזה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 25/10/19 14:47 כו בתשרי התשפ

ישראל החזירה גופת מחבל לרצועת עזה
לוויה ברצועת עזה, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

מדינת ישראל החזירה לרצועת עזה את גופתו של המחבל עמאד שאהין בן ה-17 שנורה על-ידי כוח צה"ל לפני כשנה על גדר המערכת. הלוויה של שאהין התקיימה ברצועת עזה כשהוא עטוף בדגל של ארגון הטרור חמאס. ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו שלח מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו כדי שיסביר לציבור את פשר דבר החזרת הגופה ללא תמורה מצד החמאס. כזכור, ברצועת עזה מוחזקים כיום אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וגופותיהם של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין ז"ל.


עמאד שאהין היה חלק מחוליית שניסתה לחדור מעזה לישראל עם סכינים וגרזנים. כוח צה"ל התריע את החוליה שלא לחבל בגדר, משלא פנו לעשות זאת פתח הכוח באש אל עבר החוליה. שאהין נפצע מהירי וקיבל טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע ומת מפצעיו. כאמור, אתמול גופתו הוחזרה לעזה ושם נערכה לו לוויה כשהוא עטוף בדגל של חמאס.

https://www.facebook.com/100025455081721/videos/482127285979103/
(הלווית המחבל ברצועת עזה)


ח"כ אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו פנה לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו ולסגן שר הביטחון המיועד ח"כ אבי דיכטר במכתב. "נוכח העובדה כי בשבי החמאס מוחזקים שני חיילי צה"ל ושני אזרחים ישראלים הייתי רוצה לשאול מה היו השיקולים בהחזרת גופת מחבל לידי האויב? לאיזה ארגון הוא משתייך? מה הן הסיבות לאי פרסום מטעם גורם רשמי ממשלתי/צבאי בדבר החזרת גופת המחבל? ואילו פעולות נעשות כדי לשחרר את השבויים שלנו מידי החמאס?".


להורדת הקובץ
 
השבת גופת המחבל לרצועה פורסמה גם על-ידי כלי תקשורת ערבים. משפחת המחבל אמרה כי הופתעו מהשבת גופתו אף שהפעילו לחץ בנושא דרך ארגוני זכויות אדם ואף עתרו לבג"צ.  בישראל טוענים כי הצעיר אינו משתייך לשום ארגון רשמי ברצועה.