גורם מדיני: "ישראל לא נתנה דבר בתמורה להפסקת האש"

לאחר שהג'יהאד האסלאמי הודיע על הפסקת אש, וטען כי ישראל התחייבה להקלות, גורם מדיני בישראל מסר הבוקר כי "אין שינוי במדיניות", ו"אנחנו נפגע במי שיפגע בנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/19 08:48 טז בחשון התשפ

גורם מדיני: "ישראל לא נתנה דבר בתמורה להפסקת האש"
תוצאות תקיפה ישראלית בעזה, אמש, צילום: פאדי פאתח, פלאש 90

רגיעה זמנית או הפסקת אש ארוכה יותר? ארגון הג'יהאד האסלאמי נצר הבוקר (ה') את ירי הרקטות לעבר ישראל, לאחר יומיים של לחימה שהגיעו בתגובה לחיסולו של מפקד הגזרה הצפונית של הארגון ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטא, ביום שלישי לפנות בוקר.

בארגון הטרור טענו הבוקר כי "ישראל התחייבה להקלות במצור", אך גורם מדיני מכחיש את הדברים ואומר: "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות".

גורם ברצועת עזה מסר כי המגעים להגיע להפסקת אש התקדמו במהירות לאחר שחיל האוויר הפציץ בית ברצועה, בתקיפה בה נהרגו שמונה בני אדם. שעתיים לאחר התקיפה הגיעה ההודעה על הפסקת האש. במהלך הלחימה נהרגו 34 איש ברצועת עזה, רובם המכריע מחבלי ארגון הג'יהאד האסלאמי.

הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת עזה

הרמטכ"ל כוכבי בהערכת מצב באוגדת עזה, אמשצילום: דובר צה"ל

אותו גורם ציין כי במסגרת ההסכמות להפסקת אש ישראל התחייבה לצעדים של הקלות על הסגר המוטל על הרצועה, אך לא ציין באילו צעדים מדובר. עוד ציין כי ישראל הסכימה להפסיק את החיסולים ולא לירות באש חיה לעבר המפגינים ב"צעדות השיבה", המתקיימות על גבול הרצועה בימי שישי.

עוד צוין כי ההסכם הושג על ידי חמאס באמצעות תיווך מצרי, והועבר לג'יהאד האסלאמי. יש לציין כי ארגון החמאס נמנע מלהשתתף בלחימה בכל דרך, וכן כמעט ולא הגיב בפומבי ללחימה.