הפסקת האש נכנסה לתוקף. חזרה לשגרה כמעט בכל הארץ

ב-5:30 נכנסה לתוקפה הפסקת האש. הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ישראל "התחייבה להקלות במצור", בישראל מכחישים. הלימודים יתקיימו ברוב חלקי הארץ, למעט מספר מועצות אזוריות בסמוך לגבול הרצועה ובמערב לכיש

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/19 08:19 טז בחשון התשפ

הפסקת האש נכנסה לתוקף. חזרה לשגרה כמעט בכל הארץ
הפסקת אש? סוללת כיפת ברזל סמוך לשדרות, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חזרה לשגרה. לאחר כ-48 שעות של לחימה, ואחרי ששיגרו שלושה מטחי רקטות כבדים במהלך הלילה, ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע כי נצר את האש, החל מ-5:30 הבוקר (ה'). על אף מספר אזעקות צבע אדום שנשמעו בעוטף עזה במהלך הבוקר, פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה ברוב הארץ, למעט בחמישה יישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה ובמערב לכיש.

בשעה 9:00 הודיע דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, באופן רשמי כי הפסקת האש נכנסה לתוקף, ואמר כי שמה של התכנית המבצעית, כפי שהגדירו את אירועי הימים האחרונים בצה"ל: "חגורה שחורה". זילברמן מסר כי "השגנו את כל היעדים בתוך 48 שעות. נבדוק למה הג'יהאד האסלאמי לא מימש את יכולותיו הכוללות עשרות רקטות ארוכות טווח.
עלינו להמשיך להתמקד בזירה הצפונית - הפעלתנות האיראנית היא לא רק בסוריה".

במהלך היומיים של הלחימה עם ארגון הג'יהאד האסלאמי, שהחלו עם חיסולו של מפקד הגזרה הצפונית של הארגון, בהאא אבו אל-עטא, נורו למעלה מ-450 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. במקביל תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר וחיל הים יעדי טרור, מפעלים לייצור רקטות וחוליות מחבלים ברצועה. 34 בני אדם נהרגו ברצועת עזה, רובם מחבלי הג'יהאד האסלאמי.

ירי רקטות מרצועת עזה

ירי רקטות מרצועת עזהצילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

בהתאם להנחיות פיקוד העורף מהבוקר: הלימודים יתקיימו בכל הארץ, למעט בישובי העוטף ( 5 יישובים) ומערב לכיש (מועצה אזורית חוף אשקלון). במקומות אלה לא יתקיימו לימודים אלא לאחר הערכת מצב שתתקיים עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה. עיריית אשקלון הודיעה כי לא תקיים לימודים גם היום. לרשימה המלאה.

ממד"א נמסר כי מיום ג' (12.11) בשעה 05:00 בבוקר ועד היום (ה') בשעה 07:30 החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-77 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 3 פצועים קל בגוף (אישה כבת 65 באשקלון, ו-2 גברים כבני 30 ו-55 במועצה האזורית באר טוביה), 37 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-37 נפגעי חרדה.

בנוסף, ביום ג' (12.11) בשעה 08:04 בבוקר, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק, ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב, כשהיא מורדמת ומונשמת.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן