נתניהו: "אין עניין בהסלמה. מי שיפגע בנו - נפגע בו"

בעקבות חיסולו של בכיר הגי'אהד האיסלאמי בהאא' אבו-אלעטא, ומטח הרקטות לעבר ישראל, ראש הממשלה אומר כי מדובר בפעולת חיסול מוצלחת ומבהיר: "איננו מעוניינים בהסלמה, אך נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 12:27 יד בחשון התשפ

נתניהו: "אין עניין בהסלמה. מי שיפגע בנו - נפגע בו"
ראש הממשלה נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הלילה חוסל ברצועת עזה בכיר הגי'אהד האיסלאמי בהאא' אבו-אלעטא. בעקבות חיסולו, החל משעות הבוקר המוקדמות מטח של רקטות לעבר שטחה של מדנית ישראל. בשדרות ובנתיבות שבדרום הארץ פגעו רקטות במבנים בעיר. אחרי הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני על המצב הביטחוני המתוח, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ, נדב ארגמן הגיעו לקריה בתל אביב לתת הצהרה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח דבריו כי מדינת ישראל איננה מעוניינת בהסלמה. "איננו מעוניינים בהסלמה, אך נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. זה יכול לקחת זמן". נתניהו הוסיף ואמר כי צה"ל חיסל את המחבל הראשי של הגיאהד האיסלמי שירו מאות רקטות בשנה האחרונה לצד תכנון מאות פיגועים. "הפעולה הומלצה ע"י מערכת הביטחון ואושרה בקבינט לפני 10 ימים. הוסכמתי לפעול לפי מועד של צה"ל והשב"כ והם זיהו מועד של מינימום נפגעים ומקסימום הצלחה ולכן החלטתי על הפעולה".

הלוויה של בכיר הג

הלוויה של בכיר הג'יהאדצילום: flash90, Hassan Jedi

רא"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל אמר: "האיש הזה היה פצצה מתקתקת חיה. גם בימים אלה הוא ניסה לייצר פיגועים. בנסיבות שנוצרו - המלצנו לדרג המדיני לחסל אותו. הפעולה הייתה ממוקדת, מדויקת, ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה. אין לנו עניין בהסלמה אבל אנחנו נערכים להסלמה. אם נצטרך נעבור גם לסיכולים".

ראש השב"כ, נדב ארגמן פירט על בכיר הג'יאהד שחוסל. "בהאא' אבו-אלעטא היה האיש שעומד מאחורי כל הניסיונות האחרונים. המבצע הזה יצא אל הפועל כתוצאה של עבודה מאוד קשה וטובה. הגענו למיטה בו הוא ישן. מדובר באדם שהתנהג כמבוקש, שעובר דירות מסתור. הסיכול הזה התאפשר כתוצאה מאוד מאומצת, מדיוק מאוד גבוה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן