בוגרי 'נצח יהודה' לרמטכ"ל: "תן גיבוי לחיילים"

כ-100 בוגרי גדוד 'נצח יהודה' חתמו על מכתב לרמטכ"ל כוכבי בדרישה לגבות את חיילי הגדוד שנעצרו בחשד למעורבות בקטטה עם צעירים מהפזורה הבדואית. צה"ל: "כשהמכתב יתקבל - נגיב ישירות לפונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/19 13:05 כט בתשרי התשפ

בוגרי 'נצח יהודה' לרמטכ"ל: "תן גיבוי לחיילים"
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

100 בוגרי גדוד "נצח יהודה" שיגרו מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי, ובו הם דורשים ממנו להתערב ולגבות את חיילי הגדוד שנעצרו עקב הקטטה בה היו מעורבים עם תושבי הפזורה הבדואית. "איננו יודעים מה היה באירוע, מהמעט ששמענו – הוא לא היה חמור", כתבו. "חשוב לתת גיבוי לחייל שיוצא להגן על עם ישראל, גם במידה והוא עשה תקלה קלה".

"המצב הנוכחי, בו נשלחו יותר מעשרה חיילים למעצר ולחקירות מצ"ח לאחר שהתעמתו עם אזרחים עוינים ולדבריהם זיהו סכנה - היא פגיעה באמון שלנו בצה"ל; אנא סגור את האירוע הזה בתוך היחידה, וטפל באירוע במישור הפיקודי, ולא הפלילי -  אלו הם חייליך".

כבר בסוף השבוע שלחו גם הורי החיילים שנעצרו מכתב לרמטכ"ל כוכבי, בו טענו כי בניהם נעצרו "בצורה משפילה ומבזה" עוד  במכתב טענו ההורים שבחברי כנסת וגורמי שמאל סייעו לבדואים המעורבים בקטטה להגיצ את המקרה כאילו החיילים "תקפו אזרחים תמימים על רקע גזעני". 

ההורים טענו  לחוסר צדק במהלך החקירה וכי חלק מהעדויות של המתלוננים היו שקריות והעדויות של החיילים לא נבדקו. "יש לנו הרבה שאלות לשאול, אך מטרתנו להבהיר כי אנו מרגישים שהלחץ התקשורתי גרם למערכת לצאת מאיפוס ולנהוג בילדנו שמוסרים את נפשם יום יום בפעילות מבצעית בחוסר הגינות משווע", כך ההורים במכתבם לרמטכ"ל. "איננו קובלים על עצם החקירה, ואם יתברר כי מישהו מהם יזם פרובוקציה כנגד אזרחים תמימים שלא עשו דבר ברור שהוא צריך להיענש. אך במציאות שנוצרה אף אחד לא בודק ולא יבדוק מי יזם את הפרובוקציה, וכל מה שנבדק זה רק מי מהם היכה בלי לבדוק בכלל את הקשר הדברים".

‏בסוף השבוע הקודם 17 לוחמים המשרתים בחטיבת כפיר היו מעורבים בקטטה בתחנת דלק באזור הדרום עם תושבי הפזורה הבדואית. לאחר תלונה שהוגשה במשטרה, מצ"ח פתחה בחקירת האירוע ועצרה 14 חיילים מהמעורבים. בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום נראים החיילים בעימות מילולי עם תושבי הפזורה, עד שבשלב מסוים התקרב אחד החיילים  והחל להתעמת פיסית עם אחד המעורבים.

מדובר צה"ל נמסר: "המכתב טרם התקבל בלשכת הרמטכ״ל. לכשיתקבל יענה במישרין לפונה".