הפלסטינים בנו מחדש את בית המחבל- צה"ל הרס גם אותו

לאחר שהתברר כי במחנה פליטים ברמאללה החלו הפלסטינים לבנות מחדש את בית משפחתו של המחבל איסלאם אבו חמיד- אמש הרס אותו צה"ל. אבו חמיד הרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי, במהלך פעילות מבצעית באיזור, לפני כשנה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/19 09:15 כה בתשרי התשפ

הפלסטינים בנו מחדש את בית המחבל- צה"ל הרס גם אותו
סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד. , צילום: באדיבות המשפחה

צה"ל הרס הלילה (יום ה') בשנית  את בית משפחת המחבל איסלאם אבו חמיד שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי. הבית  שנהרס הלילה הוקם במחנה הפליטים אל-אמערי ברמאללה לאחר שצה"ל הרס את בית המשפחה הקודם.  

בתקשורת הפלסטינית פורסמו  תמונות מעבודות הבנייה של הבית החדש תחת הכיתוב: "הם לא ישברו אותנו, אנחנו בונים, שחזור הבית בן ארבע הקומות יוצא לדרך".

משהתבררה בנייתו המחודשת של בית המחבל, בפיקוד המרכז החלו לשקוד על הליך הריסתו מחדש. בצה"ל מיפו את הבית מחדש לטובת מבצע ההריסה שהתרחש לפנות בוקר, כל זאת בטווח זמן קצר למדי ביחס למבצעים כאלו. בבואם לבצע את ההריסה  נתקלו כוחות צה"ל בהפרות סדר אלימות מצד הפלסטינים במחנה הפליטים אך המשימה הושלמה והבית כאמור נהרס.

 

ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן רונן ז"ל וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות  מסר בתגובה: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו וייבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה שתקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור וקידום חבילת הרתעה שתכלול עונש מוות למחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".

 

במאי 2018  נפגע סמ"ר לוברסקי מפלטת שיש גדולה שהשליך אבו חמיד מגג בניין סמוך במהלך פעילות מעצרים שגרתית במחנה הפליטים אל-אמערי ברמאללה. לוברסקי נפגע בראשו, אושפז בבית החולים אך נפטר כעבור יומיים. כחודש וחצי לאחר מותו של לוברסקי הגישה הפרקליטות הצבאית נגד אבו חמיד כתב אישום בגין הריגה, המקבילה לעבירת רצח ביהודה ושומרון.  אבו חמיד והורשע בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח במערכת המשפט הצבאית, והשית עליו פיצויים למשפחתו של לוברסקי על סך 258 אלף שקל.

 

לפני כמה חודשים אריק לוברסקי, אחיו של רונן אמר:  "אני קורא לממשלה הבאה ליישם את חבילת ההרתעה שכוללת את אימוץ מסקנות השר ארדן אשר יבטיחו להפסיק את החגיגות בבתי הכלא. רונן ז"ל כבר לא יחזור אך אנו נעשה הכל שלא יהיו עוד רוננים נוספים שיירצחו חלילה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן