עתרה נגד צה"ל: גייסו אותי לשיריון

נערה מהיישוב קרני שומרון עותרת לבג"ץ נגד צה"ל בדרישה לגייס אותה לחיל השיריון, לאחר שצה"ל החליט לסגור את מסלול הלוחמות בחיל: "כולנו רוצים לתת למדינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/09/19 09:45 י באלול התשעט

עתרה נגד צה"ל: גייסו אותי לשיריון
חיילות בשיריון. אילוסטרציה, צילום: דובר צה"ל

האם בג"ץ יכפה על צה"ל לגייס נשים לחיל השריון? אור אברמסון, נערה מקרני שומרון המועמדת לגיוס לצה"ל (מלש"בית), הגישה עתירה לבג"ץ, יחד עם מלש"בית נוספת, מעיין הלברשטאט מירושלים, בדרישה כי יורה לצה"ל מדוע לא מגייסים אותן לחיל השריון.

בעתירה, שפורסמה הבוקר (ג') בגל"צ, נדרשים שר הביטחון, הרמטכ"ל וצה"ל, להסביר מדוע "נשים המיועדות לשירות ביטחון מנועות מלהתמיין ו/או מלהתגייס לתפקידי לוחמה בחיל השריון". העתירה מגיעה בעקבות הפרסומים לפיהם צה"ל החליט לוותר על מסלול הנשים הלוחמות בשריון, לאחר פיילוט שערך.

אברמסון הסבירה הבוקר בראיון בגל"צ כי "אני מאמינה בצה"ל. לא מבינה מדוע הוא לא מאמין בי. צריכים להיות בתפקיד הזה אנשים שרוצים ויכולים. לא משנה מה המין שלהם". היא קראה לרמטכ"ל ליצור שוויון בין המינים: "אדוני הרמטכ"ל, אני קוראת לך לעשות שוויון בין בנים לבנות. אני יודעת שיש לך בנות ושאתה יודע את זה".

עוד אמרה אברמסון: "כולנו רוצים לתת למדינה, לא רואה הבדל". ואמרה כי היא "יכולה לדמיין טנק שמאויש על ידי נשים בלבד".

מדובר צה"ל נמסר: "ככל שתוגש עתירה היא תיבחן ותטופל בהתאם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן