הניסוי נכשל? צה"ל החליט להעביר את לוחמות הטנקים לקרקל

בצה"ל החליטו להקפיא את ניסוי הלוחמות בטנקים ולהעבירם לתפקידים ביחידות אחרות. דובר צה"ל בתגובה: "ההחלטה על המשך ההתנסות תתקבל בידי הרמטכ"ל"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 21:23 יב בחשון התשעט

הניסוי נכשל? צה"ל החליט להעביר את לוחמות הטנקים לקרקל
החיילות הראשונות שסיימו הכשרה כמפקדות טנקים, צילום: דובר צה"ל

ארבעה חודשים אחרי שהוכתר בהצלחה פיילוט הלוחמות בחיל השריון - הוחלט בצה"ל להקפיא אותו. כך פרסם רועי שרון מחדשות 'כאן'.

בצה"ל התהדרו בשילוב לוחמות בטנקים. אולם נראה כי הניסוי צריך לעבור מקצה שיפורים. בינתיים החליטו בצבא להעביר את החיילות שהוכשרו ללוחמה על טנקים לגדוד קרקל והמפקדות שובצו כמש"קיות הדרכה. דובר צה"ל: "ההחלטה על המשך ההתנסות תתקבל בידי הרמטכ"ל" 

הניסוי לשילוב נשים בתפקידי לוחמה בחיל השריון החל בחודש יוני בשנה שעבר. מטרת ההתנסות היא לבחון האם וכיצד ניתן לשלב נשים כלוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות. בתום תהליך המיון נבחרו 15 חיילות שהחלו לראשונה הכשרה כלוחמות שריון. 

חיים טייטלבוים, יו"ר ארגון אחים לנשק בירך על הקפאת הפיילוט: "אנחנו מברכים על שינוי הכיוון המרענן. למרות השבחים, והכתרת הפיילוט בהצלחה, הגיעו בצה"ל למסקנה שכנראה לבנים ולבנות יש יכולות פסיכולוגיות שונות. אנחנו שמחים שהרמטכ"ל קיבל החלטה לחזק את צה"ל, ולא להיכנע לארגונים הקיצוניים שמנסים לפגוע ברוחו של צה"ל, ובערך הניצחון וההכרעה בקרב. הם אלה שגם דחפו את מהלך שילוב הנשים בקרבי מראשיתו. טוב שהוחלט להקשיב לדעה המקצועית של בכירי השריון, דוגמת תא"ל (במיל') אביגדור קהלני והאלוף (במיל') יפתח רונטל, שהתנגדו לשילוב בשריון.

מהארגון הוסיפו: "הגיע הזמן להפסיק את שילוב הבנות בקרבי. תנו לבנות להיות בנות ולבנים להיות בנים. הגיע הזמן שנשמור על שלום החיילות, ובמיוחד על הרף המבצעי הגבוה".

תא"ל אביגדור קהלני, אחד השיריונרים המפורסמים בהיסטוריה הצבאית של ישראל, הביע  את התנגדותו למהלך, עוד כשפורסם לראשונה בנובמבר האחרון. בראיון לגלי ישראל הוא אמר: "זו טעות, אני חושב שתפקידה של האשה להיות אמא ולהביא ילדים לעולם. אחרי טראומה של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי. הרגש האימהי, הליטוף האימהי והיכולות להניק וללדת זה לא יהיה אותו דבר. אין שום סיבה בעולם כרגע לקחת נשים להיות טנקיסטיות ולקחת אותם להסתער בתעלת של הבופור עם סכין בין השיניים. אני חושב שיש מספיק גברים".