אלפים בהלוויה של דביר שורק הי"ד: "קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה"

כאלף בני אדם הגיעו לישוב עפרה כדי ללוות רב"ט דביר יהודה שורק למנוחות. מוקדם יותר החליטה משפחתו לתרום את איבריו של דביר הי"ד. יואב שורק, אביו של דביר ספד לו: "הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת שהרגשתי שאני יכול רק לאהוב ולשמוח בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 19:56 ז באב התשעט

אלפים בהלוויה של דביר שורק הי"ד: "קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה"
הלוויתו של דביר שורק הי"ד, צילום: פלאש 90, שריה דיאמנט

אלפים מלווים למנוחות בעפרה את רב"ט דביר יהודה שורק (19) שנרצח הלילה בגוש עציון סמוך למגדל עוז. מוקדם יותר היום החליטה משפחתו של דביר לתרום את איבריו. מאות החלו, טרם החל מסע הלוויה בשירת "תפילה לעני כי יעטוף". מוקדם יותר החליטה משפחת שורק לתרום את איבריו של דביר" הי"ד, "אנחנו יודעים שהוא היה מבקש זאת".

"הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת שהרגשתי שאני יכול רק לאהוב ולשמוח בה. קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, שהפיצה אור במשפחה ומחוץ לה בלי יומרנות וציניות", כך ספד לו אביו של דביר הי"ד, הפובלציסט יואב שורק.

גופתו של דביר התגלתה לפנות בוקר בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז כשהיא דקורה בסכין. דביר הוא בן היישוב עפרה שלמד בישיבת ההסדר אור תורה מחניים במגדל עז,בגוש עציון. לפי ההערכות, המחבלים הגיעו במכונית וברחו לאחד הכפרים באזור. כוחות הביטחון במרדף אחר המחבל. מצה"ל נמסר כי דביר ז"ל הועלה לאחר מותו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי. אביו של דביר הוא איש התקשורת יואב שורק, כתב בקבוצת וואטסאפ של עיתונאים: "ה' נתן וה' לקח". סבו של דביר, הרב בנימין הרלינג,  נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם באוקטובר 2000, כארז מחבלים פלסטינים פתחו אז באש לעבר קבוצת מטיילים.

הלוויתו של דביר שורק הי"ד

הלוויתו של דביר שורק הי"דצילום: פלאש 90, שריה דיאמנט

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפיגוע הקשה: "הבוקר התבשרנו על פיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה". מאוחר יותר הגיע ראש הממשלה אל זירת הפיגוע ואמר כי מדינת ישראל תבוא בחשבון עם המחבלים.

הלוויתו של דביר שורק הי"ד

הלוויתו של דביר שורק הי"דצילום: פלאש 90, שריה דיאמנט

מישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' בה למד דביר נמסר: "אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד. דביר היה אדם האהוב על חבריו, תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור. אנחנו שולחים את תנחומינו ומחבקים את משפחתו וחבריו".