פרס ביטחון ישראל למוסד על הבאת המסמכים מפרוייקט הגרעין האיראני

ראש הממשלה ונשיא המדינה העניקו את הפרס לביטחון ישראל לארבע גורמים במערכת הביטחון וביניהן: המוסד על הבאת מסמכי הגרעין האיראני, יחידות צה"ל שעסקו בחשיפת והשמדת מנהרות חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 20:07 כט בסיון התשעט

פרס ביטחון ישראל למוסד על הבאת המסמכים מפרוייקט הגרעין האיראני
נתניהו וריבלין מעניקים את פרס ביטחון ישראל, צילום: לע"מ. חיים צח

פרס ביטחון ישראל לשנת התשע"ט, על שם אליהו גולומב, הוענק הערב לאנשי המוסד שהצליחו להביא מטהרן חומרים סודיים מפרוייקט הגרעין האיראני. בנוסף, קיבלו את הפרס שלושה גורמים במערכת הביטחון שפעלו בשנה האחרונה למען ביטחון המדינה.

הפרס הראשון הוענק למספר מערכים באגף המודיעין ביניהם יחידת האיסוף המרכזית, מודיעין פיקוד הצפון והיחידה הטכנולוגית, למחלקת תקיפה ואיסוף בחטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ולמפא"ת (המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון).

קיבלו פרס. צוותי חשיפת מנהרות חיזבאללה

קיבלו פרס. צוותי חשיפת מנהרות חיזבאללהצילום: דובר צה"ל

הפרס ניתן על פעילותם המשותפת של הגופים כצוות מודיעיני-טכנולוגי מבצעי שהוביל במשך שנים את נוהל הקרב המיוחד לאיתור והשמדת המנהרות ההתקפיות שבנה ארגון הטרור חיזבאללה בגבול לבנון.

הפרס השני ניתן לחיל האוויר בשיתוף עם חברת "רפאל", אלביט מערכות ('תעש') ומנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר). הפרס ניתן על פיתוח פצצת אוויר-קרקע "ברד ק"״ בשל תרומתו הייחודית לפעילות מבצעית במסגרת המערכה שבין המלחמות. "ברד קל" הנה פצצה אלקטרו-אופטית בעלת ראש קרב גדול המשמשת למטרות בטווחים ארוכים.

נתניהו חושף את תכנית הגרעין האיראנית

נתניהו באירוע חשיפת מסמכי תכנית הגרעין האיראניתצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

פרס נסף ניתן לפיתוח של מאגרי נתונים למאבק בטרור. מערכת Big Data שפיתח השב"כ המאפשרת לאתר ולסכל פיגועי טרור מבעוד מועד. ואילו הפרס הרביעי ניתן על הבאת ארכיון הגרעין הסודי של איראן לישראל על ידי 'המוסד'. זוכי פרס ביטחון ישראל נקבעים על ידי שר הביטחון המבסס את החלטתו על המלצות ועדת שופטים חיצונית המתמנה על ידיו. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במעמד הטקס כי "ועדת הפרסים בראשות שאול חורב, הייתה צריכה לבחור מתוך עושר גדול של פרויקטים, אם אפשר היינו צריכים לספר על מה לא הגיע הנה, זה לא פחות מדהים. אבל היא בחרה ארבעה פרויקטים זוכים; אלה בעלי השפעה מרחיקת לכת על ביטחון ישראל בהרתעת אויבינו בסיכול, בהגנה ובהתקפה". 

בהמשך הוא אמר כי "איראן הודיעה שחצתה את רף האורניום המועשר של 300 ק"ג. זהו צעד מתריס נוסף, בשאיפתה לייצר נשק גרעיני. ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה.  אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אבל הכוחות הללו שלנו, הם באמת הכוחות, המוחות והלבבות שמוצגים כאן.