נתניהו: "אעביר לקבינט את חוק קיזוז משכורות מחבלים בשבוע הבא"

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה כי בימים הקרובים תושלם העבודה למימוש חוק הקיזוז, והוא יביא אותה לאישור כבר בשבוע הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/19 14:19 ה באדר א'

נתניהו: "אעביר לקבינט את חוק קיזוז משכורות מחבלים בשבוע הבא"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה הבוקר (א') בהודעה כי, בעקבות רצח אורי אנסבככר, הוא יזרז את חוק הקיזוזים ויביא אותו לאישור הקבינט כבר בשבוע הבא.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ביום ראשון הבא אכנס את הקבינט ואנחנו נעביר את ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק". נתניהו הבהיר: "כי עד שבוע הבא תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק הקיזוז ממשכורות מחבלים".  

חוק הקיזוזים יורה כי העברות הכספים של ישראל לרשות הפלסטינית יתקזזו בשל תשלומי משכורות למחבלים ולאסירים ביטחוניים כלואים ומשוחרים. 

השר בנט גיבה את ראש הממשלה: "טוב שרה"מ נתניהו הבטיח הבוקר שהוא מתכוון ליישם את החוק לקיזוז כספי טרור.‬ חשוב לקיים הבטחה זו כבר ביום ראשון הבא, החוק עבר בקיץ האחרון ויכל היה לפעול כבר למעלה מחודש. השרה שקד ואני נעניק לרה"מ גיבוי מלא אל מול הלחצים הכבדים של הרשות הפלסטינית. הרוצח המתועב של אורי אנסבכר, השם יקום דמה, יתחיל כבר בימים הקרובים לקבל קצבת טרור של 12-20 אלף ש"ח בחודש לכל חייו, אלא אם ישראל תפעל". 

עוד אמר בנט כי: "כל מה שראש הממשלה צריך לעשות זה לכנס את הקבינט ולהפעיל את החוק למניעת כספי טרור שכבר אושר. אנו דורשים ממנו לכנס דיון כבר הערב כדי שהמחבל לא יראה אגורה שחוקה אלא יימק בכלא. אסור שרוצחים נתעבים נוספים יעשו אקזיט על רצח יהודים".

על החשש במערכת הביטחון מאיום אבו מאזן שאם ישראל תקזז את כספי הטרור הרשות לא תסכים לקחת כספים אחרים אמר בנט: "אם הוא רוצה להתאבד - שיתאבד. זו לא בעיה שלנו. אנו, שרי הימין החדש, נגבה את רה"מ מול אותם איומים של הרשות הפלסטינית".

 יו''ר ועדת החוץ והביטחון ויוזם חוק הקיזוז, ח"כ אבי דיכטר: ''אני מברך על הודעת ראש הממשלה בנוגע לחוק הקיזוז שיזמנו ח''כ שטרן ואני. החוק יבהיר לרשות הפלסטינית: יש מחיר למימון מחבלים, ואנחנו ניגבה אותו. נפעל בכל דרך אפשרית כדי להרתיע את המחבלים''