גלנט על האירוע בלבנון: "כל מי שינסה אותנו - יקבל תשובה"

שר הביטחון, יואב גלנט התייחס לסיכול הניסיון של מחבלים לחבל בגדר הגבול עם לבנון: "הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 18:59 כג בתמוז התשפג

גלנט על האירוע בלבנון: "כל מי שינסה אותנו - יקבל תשובה"
יואב גלנט, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט המריא היום (ד') לביקור רשמי בבאקו, בירת אזרבייג'ן. טרם ההמראה, התייחס גלנט התייחס לסיכול הניסיון של מחבלים לחבל בגדר הגבול עם לבנון. "אנחנו הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים", אמר גלנט.

צפו בתיעוד:

עוד הוסיף ואמר כי הביקור באזרבייג'ן הוא עליית מדרגה ביחסים בין שתי המדינות וציין כי יציג להם את "הסכנה של נשק גרעיני בידי איראן" . "הביקור מגיע ברקע של תקופה רוויה באתגרים ביטחוניים. אציג בפני האזרים בצורה מדויקת את הסכנה העולמית של נשק גרעיני צבאי בידי איראן. אפרט להם את הפעולות המסוכנות שאיראן עושה בגבולות ישראל, מנסה לעשות בתוך ישראל וברחבי המזרח התיכון. אני משוכנע שהביקור הזה יהיה ביקור חשוב", אמר שר הביטחון.

כוח צה"ל בכפר רג

כוח צה"ל  גבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

המתיחות מול חיזבאללה וההסכם עם סעודיה: שליח ביידן נפגש עם נתניהו והנגבי

נציין כי אתמול שליחו המיוחד של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי. בפגישה המשולשת נידונו מאמצי התיווך של ארצות הברית בהרגעת המתיחות מול חיזבאללה. שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, נקרא להגיע ארצה במיוחד עבור הפגישה, ובישראל הגדירו את הנושאים שעלו בה כ"סוגיות איזוריות".

לוחמי חיזבאללה

לוחמי חיזבאללה צילום: shutterstock

נזכיר כי הוכשטיין היה מעורב במספר סוגיות ביחסי החוץ של ישראל, בין היתר הסכם המים הטריטוריאליים מול לבנון - שמולה נרשמת מתיחות בנוגע לרג'ר ולהקמת האוהלים בהר דב.