המתיחות בצפון: צה"ל סיכל ניסיון לחבל בגדר הגבול עם לבנון

דובר צה"ל מפרסם כי מספר מחבלים התקרבו מוקדם יותר היום לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם | צפו בתיעוד

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 17:39 כג בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 12/07/23 18:00

המתיחות בצפון: צה"ל סיכל ניסיון לחבל בגדר הגבול עם לבנון
צילום: דובר צה"ל

המתיחות בגבול הצפון: דובר צה"ל מפרסם כי מספר חשודים התקרבו מוקדם יותר היום (ד') לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים לא ידועה. 

צפו בתיעוד:

 צה"ל ירה ירי אזהרה לעבר פעילי חיזבאללה שמפגינים בגבול

בתוך כך, פעילי חיזבאללה מפגינים בשעה זו מול מטולה לציון יום השנה ה-17 למלחמת לבנון השנייה. הפעילים הציתו אש על הגבול, מנופפים בדגלי הארגון וקוראים קריאות גנאי נגד ישראל. כוחות צה"ל שפרוסים באזור ביצעו ירי אזהרה לעברם. דובר ארגון חיזבאללה מאשר בשיחה עם עיתון לבנוני כי שלושה מאנשי הארגון נפצעו בתקרית בגבול. בתוך כך, הערב מתוכנן נאומו של ראש חיזבאללה, חסן נסראללה.

צילום: Ayal Margolin/Flash90

מחדל נוסף בגבול לבנון: פעילי חיזבאללה וחיילים חמושים נכנסו לישראל

נזכיר כי ביום ראשון האחרון, פורסם כי פעילים מארגון הטרור חיזבאללה פלשו ונכנסו יחד עם עשרות חיילים חמושים מצבא לבנון בשבוע שעבר לשטחה הריבוני של ישראל במרחב רכס רמים סמוך לקיבוץ מנרה. החיילים ופעילי ארגון הטרור שהו במשך 20 דקות בשטח ישראל.

כוח צה"ל בכפר רג

כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

בצה"ל העדיפו לנקוט זהירות ונמנעו משימוש באמצעים לפיזור הפגנות לעברם. בתוך כך, מערכת הביטחון ניסתה לפתור את התקרית דרך ערוצי הקישור מול כוח יוניפי"ל. כאמור, רק כעבור עשרים דקות, שבהן הלבנונים נשארו בשטח ישראל וסירבו להתפנות האירוע נפתר והם חזרו לשטח לבנון.