דובר צה"ל לשעבר התרגש מסמוטריץ': "הדברים באו מלב"

בעקבות המכתב הפתוח וההתנצלות שפרסם שר האוצר לטייסי חיל האוויר על האמירה: "למחוק את חווארה", הגיב דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו והביע תקווה ליציאה מהמשבר בעם

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 10:28 טז באדר התשפג

דובר צה"ל לשעבר התרגש מסמוטריץ': "הדברים באו מלב"
סמוטריץ', פוסט ההתנצלות ריגש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ההתנצלות של סמוטריץ': בשעת ערב אמש (ד') פרסם שר האוצר מכתב פומבי בו התנצל בפני טייסי חיל האווירעל אמירתו "למחוק את חווארה". סמוטריץ' הסביר כי כתב את המכתב בעקבות שיחה עם חבר טייס, בה הבין עד כמה אמירתו הייתה משמעותית. בעקבות הפוסט, הגיב דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו וכתב: "הפוסט המטלטל שפרסם השר סמוטריץ' נגע בי".

אני בניהו הגיב למכתב של סמוטריץ': "בא מהלב"

בניהו התרשם מכנות מכתבו של סמוטריץ' והוסיף: "בניגוד להתנצלות הרפה שהשמיע לפני מספר ימים כדי לרצות את ארה"ב, נראה שהפעם הדברים באו מלב". בניהו הוסיף גם על תקוותו כי הפוסט יהפוך לשינוי בשיח בין הצדדים: "יש ביני ובין רבים לבינו מחלוקות רבות, אבל אם הוא הבין את עומק האירוע, הקרע והשבר - יתכן ונוכל לצאת מהמשבר הקשה בתולדותינו לצמיחה מחודשת. לו יהי".

אבי בניהו, התרשם מהפוסט של סמוטריץק

אבי בניהו, התרשם מהפוסט של סמוטריץק צילום: Moshe Shai/FLASH90

"דבריו של השר הם הושטת יד לבניית אמון מחודשת"

מי שעוד התרשם מהפוסט, הוא חבר הכנסת מהאופוזיציה מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, בציוץ משלו כתב כהנא: "כטייס קרב במשך שנים ארוכות, אני יכול להעיד כי הנושאים עליהם כתב השר סמוטריץ' בפנייתו ללוחמי צוות האוויר, נותנים ביטוי נכון לדילמות בהן נתקלים הלוחמים. דבריו של השר הם הושטת יד לבניית אמון מחודשת. בשיח מהסוג הזה נוכל למצוא פתרון לכל משבר פנימי ולנצח כל אויב חיצוני".

צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

במכתב שפרסם השר, הוא התנצל על אמירתו לאחר הפיגוע בחווארה וסיפר על שיחה עם חבר טייס שגרמה לו להבין את משמעות האמירה בקרב טייסי חיל האוויר: ""פתחתי את הבוקר בהלם. וזה מעורר אותי למחשבות רבות שאני מבקש לחלוק איתכם" כותב סמוטריץ ומספר: "יש לי ידיד, טייס בחיל האוויר במילואים בדרגה בכירה, ששיקף לי את התחושה שעוררה אצל חבריו אנשי צוות האוויר האמירה שלי אחרי הרצח הנורא של הלל ויגל יניב הי"ד ואת תרומתה למחאת הטייסים".