בג'יהאד האסלאמי מאיימים | גורם צבאי בכיר: "נערכים לנקמה"

לאחר שבפעילות צה"ל בשכם, חיסלו הכוחות עשרה מחבלים ובהם שני מבוקשים שהתבצרו בבית בעיר, הגיהאד האסלאמי מאיים בירי לעבר ישראל הערב | גורם צבאי אומר: ישראל נערכת לפיגועי נקמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 15:39 א באדר התשפג

בג'יהאד האסלאמי מאיימים | גורם צבאי בכיר: "נערכים לנקמה"
הפגנה בשכם, בגיהאד האסלאמי מאיימים בתגובה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נערכים לנקמה: לאחר המבצע של כוחות הביטחון במהלך היום בשכם, במהלכם נהרגו על פי דיווחים פלשתיניים עשרה מחבלים, בישראל נערכים לנקמה. גורם צבאי בכיר אמר לאחר הפעילות המוצלחת, במהלכה חוסלו גם שניים מהמחבלים שהיו מעורבים באירוע בו נהרג לוחם צה"ל עידו ברוך ז"ל, כי ישראל נערכת לנקמה.

"אדי הדלק באוויר, ולכן פיצוץ יכול להדליק אש. אנחנו בהחלט נערכים שיהיו פיגועי נקמה" אומר הגורם ומתריע כי ייתכנו נסיונות לפיגועי נקמה באיו"ש ובירושלים. "עשינו פעילות משמעותית בקסבה בשכם, זו פעולה משלימה לשני המחבלים שהרגו את עידו ברוך בשבוע שעבר והיום השלמנו את הפעולה" אמר.

פעילות צה"ל בשכם היום

פעילות צה"ל בשכם היום צילום: דובר צה"ל

"הגיע מידע מודיעיני בבוקר משב"כ" הסביר הגורם הצבאי, "על איתור המחבלים. עם כוחות ימ"מ ושב"כ ועשינו 'סיר לחץ'. אם המבוקשים היו נכנעים היה נגמר. הם ירו, אחד ניסה לברוח והוא נורה ונהרג. עוד שניים דרדרנו אמצעים עם טילי מטאדור ולאו, ובסוף המבנה קרס על יושביו. מי שנהרג הם המבוקשים. חוליית גוב אריות. אחד מהם הוא מהחוליה שהרגה את עידו ברוך".

הגורם הסביר כי הלוחמים נתקלו בתופעה חדשה יחסית של המחבלים במקום: "לא מעט לוחמים פגשו חמושים על אופנועים. חמושים שהתקרבו ללוחמים בקסבה התקרבו ונורו. גם מבצע החילוץ נוהל ע"י מח"ט שומרון. שלושת המבוקשים נהרגו ולאחר מכן כל הכוחות יצאו בצורה מאובטחת".

פעילות הכוחות הבוקר, שלושה מחבלים חוסלו

פעילות הכוחות הבוקר, שלושה מחבלים חוסלו צילום: דובר צה"ל

בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מאיימים

בתוך כך, בג'יהאד האסלאמי מאיימים בנקמה על הרג המבוקשים ואתר הג'יהאד האסלאמי דיווח כי אחד המתבצרים הוא מפקד פלוגות "אלקודס", הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, בג'נין, מוחמד ג'ונייד. גם בחמאס מאיימים לאחר פעילות צה"ל. דובר חמאס אבו עוביידה הגיב: "ההתנגדות בעזה עוקבת אחרי פשעיו המסלימים של האויב כלפי עמנו, וסבלנותה אוזלת".