שר הביטחון גנץ: "הסכם גרעין הוא לא סוף פסוק"

שר הביטחון גנץ בוועידת הנשיאים: "גם אם ייחתם הסכם עם איראן, צריך להכין סנקציות משמעותיות למצב שבו איראן תפר אותו ותפרוץ לגרעין". בנאום הוא חשף את הקשר של וונצואלה לתעשיית הכטב"מים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 19:42 כא באדר א'

שר הביטחון גנץ: "הסכם גרעין הוא לא סוף פסוק"
גנץ בנאום, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ דיבר היום (ג') בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, במלון ענבל בירושלים. גנץ חשף תמונות המוכיחות שאיראן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה ואמר כי איראן מעבירה לוונצואלה חימושים מתקדמים עבור כטב"מים.

שר הביטחון אמר: "אם יהיה הסכם גרעין בין איראן למעצמות, הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט בהן. גם אם ייחתם הסכם, צריך להכין יכולות התקפיות וחבילת סנקציות משמעותיות למקרה שאיראן תפר אותו במוקדם או במאוחר".

גנץ החשף בנושא וונצואלה: "אני מבקש לחשוף בפניכם היום תמונה אחת שאומרת הכל. בתמונה אנחנו רואים דגם של הכטב"מ המתקדם מתוצרת איראן, המוג'האר 6, מוצג על ידי נשיא ונצואלה. בפגישותיי עם שותפים רבים מרחבי העולם, כולל מאפריקה ואמריקה, הם מביעים בפניי דאגה בשל תמיכת איראן במדינות תומכות טרור ובארגוני טרור בסביבתם. האיום האיראני מוכיח פעם אחר פעם שהוא אתגר עולמי, אזורי וגם ישראלי".