בנט הגיב על רכש הצוללות מגרמניה ועקץ: "מקפידים לפעול בניקיון כפיים"

ראש הממשלה התייחס להסכם הרכש שנחתם בין ישראל וגרמניה: "חיזוק משמעותי ביותר לביטחון הלאומי של ישראל" | על פי ההסכם, מדינת ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כ-3 מיליארד אירו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/01/22 15:38 יח בשבט התשפב

בנט הגיב על רכש הצוללות מגרמניה ועקץ: "מקפידים לפעול בניקיון כפיים"
צוללת של חיל הים | אילוסטרציה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס היום להסכם הרכש שנחתם היום (ה') בין ישראל וגרמניה. משרד ההגנה הגרמני וחברת טיסנקרופ סיכמו על פיתוח וייצור צוללות העתיד של זרוע הים הישראלית. על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, ד"ר רולף וירץ.

"חתימת הסכם הצוללות היא חיזוק משמעותי ביותר לביטחון הלאומי של ישראל", אמר ראש הממשלה. רכש הצוללות יבטיח רציפות ביכולות ואת העליונות האסטרטגית שלנו, למשך שנים". 

בנט עקץ את הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו. "מאז הוקמה הממשלה, אנו מקפידים לפעול בניקיון כפיים ובאופן ענייני בכל ענייני הרכש הביטחוני של ישראל, וגם בנושא זה. אני רוצה להודות לכל מי שפעל כדי להביא את העסקה לידי סיום, אחרי עיכוב ארוך, בראשם ידידיי, קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, והקנצלר החדש אולף שולץ".

גרמניה תממן חלק מההסכם

על פי ההסכם, מדינת ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כשלושה מיליארד אירו. ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017, והצוללת הראשונה תימסר לזרוע הים בתוך כתשע שנים.

הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם וההסכם יכלול גם הקמת סימולטור ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.

ההסכם כולל גם הסכם רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו. ההסכם שנחתם מול הרשפ"ת במשרד הכלכלה כולל רכש מתעשיות ישראליות, בהן גם תעשיות ביטחוניות, בהיקף של מאות מיליוני אירו, שיניב ידע, פתיחת שווקים בחו"ל, הכשרות מקצועיות, תעסוקה והתפתחות טכנולוגית למשק ולמערכת הביטחון. מדובר בהסכם מפורט, שבו מרכיבי ההשקעה והרכש סוכמו מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן