לא מוותרים בכירים לשעבר נגד נתניהו: "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה"

עשרות בכירים לשעבר יוצאי מערכת הביטחון התכנסו באירוח התנועה לאיכות השלטון, בכדי לגבש תכנית פעולה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות: "חייבים לוודא שיהיה לה מנדט מספיק רחב, אם זה לא יקרה - נחזור לרחובות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/10/21 20:42 א בחשון התשפב

בכירים לשעבר נגד נתניהו: "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה"
בוגי יעלון ואליעד שרגא, צילום: התנועה לאיכות השלטון

בנימין נתניהו כבר אינו ראש ממשלה, אך יש מי שנטוע בעבר. עשרות בכירים לשעבר יוצאי מערכת הביטחון, התכנסו הערב (ה') בתל אביב על מנת לגבש תוכנית פעולה מחאתית, תקשורתית ומשפטית כדי להניע את המערכת הפוליטית עד להקמה סופית של ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט.

כזכור, שר המשפטים גדעון  סער, נתן השבוע לראשונה את הסכמתו להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות. "החלטתי יחד עם היועץ המשפטי לממשלה להסכים להצעת גנץ להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות", אמר בראיון ב"כאן רשת ב". 

בין המשתתפים: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ״ל לשעבר דן חלוץ, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב״כ לשעבר עמי איילון, אלופים (במיל׳) עמוס ירון, עמוס גלעד, עמוס מלכא, דן הראל, גיורא איילנד, גדי שמני, אודי אדם, אודי שני, עמרם מצנע ועוד. 

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, אמר כי "מנדלבליט הוא אבן נגף מרכזית לכל אורך הפרשה הזאת. הוא שותף למאמץ מכוון שלא לאפשר לדיון להגיע לנתניהו".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר כי הוא "משוכנע שמדובר בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. יש פה חשוד לכאורה שהעדיף בצע כסף על פני ביטחון המדינה. אין מנוס מוועדת חקירה ממלכתית. הלוואי שהיה אפשר להימנע מכך אך אין ברירה אחרת. הסוגיה הקריטית היא מה יהיה רוחב המנדט".

דן חלוץ

דן חלוץצילום: התנועה לאיכות השלטון

הרמטכ״ל לשעבר דן חלוץ אמר כי חייבים לוודא את רוחב המנדט ושהנושא לא יירד מסדר היום, עד שתוקם ועדת החקירה, "אם יהיה צורך - נצא גם שוב לרחובות", הודיע.

מארח הפגישה, יו״ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא אמר כי הצעת המחליטים להקמת ועדת החקירה חייבת להגיע למזכירות הממשלה בהקדם. "חייבים לעשות הכל בכדי שזה יקרה - ועלינו לדאוג שלוועדה תהיה את מקסימום היכולת לחקור". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן