עכשיו זה רשמי: ימ"מ הוגדרה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנט והשר לביטחון הפנים בר-לב, והיחידה המשטרתית המיוחדת הוגדרה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור. בנט: "המטרה שהצבתי לימ"מ - יחידת הלוחמה בטרור הטובה בעולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 13:11 כט בטבת התשפב

עכשיו זה רשמי: ימ"מ הוגדרה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור
לוחמי ימ"מ, צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, להכריז על היחידה המשטרתית המיוחדת, ימ"מ, כיחידה מבצעית-לאומית ללוחמה בטרור. ההחלטה, שמטרתה לחזק את יכולות הימ"מ, נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. 

לשם המהלך, יקצה משרד ראש הממשלה כ-10 מיליון שקלים בשנת 2022 לצורך חיזוק יכולות ואמצעי הימ"מ, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כוח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים. במקביל, יגובש מתווה למימון המשכי לקראת אישור תקציב 2023. 

הימ"מ, הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום. 

לוחמי הימ"מ עם בנט

לוחמי הימ"מ עם בנט | צילום: לע"מ

לפני מספר שבועות, בחג החנוכה, ביקר בנט בתרגיל של הימ"מ ביחד עם בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. "ראיתי את לוחמי הימ"מ שם בפעולה, מתרגלים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב  - השתלטות על אירוע טרור, בנחישות, ביעילות ובמקצועיות. אני רוצה להגיד לכם – לא כדאי להתעסק איתם". 

"רבותיי, החל מהיום היחידה המשטרתית המיוחדת - הימ"מ - היא היחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. במשך שנים ארוכות, לוחמי היחידה ומפקדיה הצילו חיים רבים, בשורה של מבצעים שלא על כולם ניתן להרחיב את הדיבור. אני אומר לכם, אנחנו בידיים טובות. מטרתנו, והמטרה שאני הצבתי לימ"מ, היא שהימ"מ תהיה יחידת הלוחמה בטרור הטובה בעולם".


(דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן