דיווח: חייל סורי נהרג בתקיפה ישראלית

על פי דיווחים בסוריה חיל האוויר תקף הלילה מספר יעדים בסוריה, כלי התקשורת במדינה מדווחים על הרוג בתקיפה שארעה בפרברי דמשק, "האויב הישראלי תקף"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/12/21 08:03 יב בטבת התשפב

דיווח: חייל סורי נהרג בתקיפה ישראלית
תקיפה בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

כלי תקשורת רשמיים בסוריה מדווחים הלילה (ה') כי חיל האוויר תקף שוב בסוריה. על פי הדיווחים התקיפה הייתה נרחבת וחייל סורי נהרג באחד מיעדי התקיפה. בסוריה הוסיפו וטענו כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו את רוב הטילים, אזרחים תיעדו את התקיפות והן הופצו ברשת.גורם צבאי בכיר בסוריה סיפר כי "בסביבות השעה 00:50 הלילה האויב הישראלי תקף אווירית באמצעות כמה טילים יעדים בדרום סוריה, התקיפה בוצעה "מכיוון הגולן. מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו נגד התקיפה ויירטו את רוב הטילים. התקיפה גרמה למותו של חייל אחד ונזק לרכוש".

התקיפה מגיעה אחרי שבעיתון הוושינגטון פורסם השבוע כי ישראל תקפה מתקנים צבאיים בסוריה שקשורים לייצור נשק כימי לפני כחצי שנה. עוד נכתב כי ישראל תקפה בעזרת מטוסי קרב שלוש מטרות צבאיות ליד דמשק וחומס ונהרגו בהן שבעה חיילים.

התקיפה התרחשה בניסיון לעצור את סוריה להתניע מחדש את פרויקט הנשק הכימי שלה. מידע מודיעיני ישראלי הצביע על כך שממשלת סוריה רכשה חומרים כימיים ואספקה הדרושה לבנייה מחדש של הפרויקט, עליו ויתרה, לכאורה, לפני כשמונה שנים.

לאחר אותה תקיפה דיווחו בטלוויזיה הסורית כי ישראל תקפה לפנות בוקר בשטחה באופן נרחב, ככל הנראה באמצעות מטוסים שהיו מעל שמי לבנון. ברשת SANA דיווחו כי "מערכות ההגנה האוויריות שלנו התעמתו עם תוקפנות ישראלית מכיוון המרחב האווירי הלבנוני".

תוכנית הנשק הכימית של סוריה היא איום ישיר על ביטחונה של ישראל ומדינות שכנות באזור, כך נכתב בדיווח. בעוד שאסאד השתמש, על פי הדיווחים, בנשק נגד אזרחיו מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה, הארסנל הכימי של סוריה נועד במקור לשימוש במלחמה עתידית נגד ישראל. בכיר מודיעין במערב סיכם כי "זהו נשק אסטרטגי של המשטר".