'חילוף סרוג' בתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו

המזכיר הצבאי הנכנס של רה"מ נתניהו, אבי בלוט, הועלה לדרגת תת-אלוף, והחליף את תא"ל אליעזר טולדנו בטקס שנערך בקריה בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 17:27 ה באלול התשעח

'חילוף סרוג' בתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו
תא"ל אבי בלוט, צילום: דובר צה"ל

המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אברהם (אבי) אהרון בלוט, הועלה היום (ה') לדרגת תת-אלוף בטקס חגיגי שנערך במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב. הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. כך מסר דובר צה"ל.
 
תת-אלוף אבי אהרון בלוט כיהן כמפקד חטיבת הקומנדו בשנה האחרונה, ויחליף בתפקידו את תת-אלוף אליעזר טולדנו, אשר כיהן בתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה במהלך שלוש השנים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד אוגדת עזה.

תא"ל אבי בלוט גדל בנווה צוף שבבנימין, הוא בוגר תיכון הימלפרב בירושלים ומחזור ה' של המכינה בעלי. בתפקידיו הקודמים כיהן בין השאר כמפקד גדוד 101 של הצנחנים בזמן מבצע עופרת יצוקה ואף נפצע בקרב, מפקד מגל"ן ומפקד חטיבת יהודה. בחודש שעבר מונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, ומחליף בתפקיד את אליעזר טולדנו, אף הוא בן לציונות הדתית, שכיהן אף הוא כמפקד גדוד 101 וכמפקד מגל"ן.

הרמטכ"ל איזנקוט מעניק את דרגת התא"ל לאבי בלוט יחד עם אשתו, עדי

הרמטכ"ל איזנקוט מעניק את דרגת התא"ל לאבי בלוט יחד עם אשתו, עדיצילום: דובר צה"ל

 
הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בטקס: "המזכיר הצבאי לראש הממשלה הוא תפקיד רגיש מאוד, תפקיד ייחודי. בשל האחריות והקרבה הישירה של איש צבא לראש ממשלה, לאדם או לקצין שממלא את התפקיד יש חשיבות עצומה. אני חושב שאתה אליעזר, הבאת לתפקיד תבונה עמוקה, אומץ לב ועמוד שדרה. היית נציג נאמן של צה''ל ומערכות הביטחון אצל ראש הממשלה. אבי מקבל היום את התפקיד ביד בוטחת. קצין מעולה, שביצע את כל התפקידים המרכזיים שצה''ל יודע להציע למפקדיו המצטיינים".
 
תא"ל בלוט אמר בטקס: "החוויה לפקד על עוצבת הקומנדו הייתה בעיני מסע מדהים, כל יום התחדש משהו. גיבוש תפיסות, הטמעת אמצעי לחימה חדשים ועכשיו גם בית הספר לקומנדו שקורם עור וגידים. דעתי ידועה, אני חושב שמדובר בלא פחות ממהפכה בצה"ל ובניית כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה"ל. אני מודה על הזכות להוביל את זה בתקופה כל כך משמעותית. אליעזר, תודה רבה על חפיפה ישירה, חדה, מקצועית ומהירה. טביעות האצבעות שלך ניכרות בכל פינה שהגעתי אליה לצורך החפיפה, גם איתך וגם בלעדיך. ברור מאוד שהטבעת חותם משמעותי בתפקיד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן