ירי לעבר מתפללים בקבר יוסף, לוחם מג"ב נפצע קל

מאות מתפללים הגיעו הלילה לתפילה בקבר יוסף שבשכם, אבל המתיחות ביהודה ושומרון השפיעה על התפילות, המתפללים הותקפו בירי חי ומטעני חבלה, כוח מג"ב פינה את המתפללים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/09/21 07:27 כא בתשרי התשפב

ירי לעבר מתפללים בקבר יוסף, לוחם מג"ב נפצע קל
אחד מכלי הרכב שנפגעו, צילום: דוברות המשטרה

תקרית ביטחונית הלילה בשכם, כחלק מליל הושענא רבה מאות מתפללים הגיעו לשכם ופקדו את קבר יוסף. בהמשך ישיר לפעולות צה"ל אמש, מחבלים משכם החלו לירות לעבר המתפללים וכוחות הביטחון וליידות לעברם אבנים ומטענים. לוחם אחד נפצע קל.

את הפרטים הראשונים מהתקרית שהסתיימה ללא פציעות קשות מפרסם הבוקר משמר הגבול, "לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל וצה"ל אבטחו הלילה כ-500 מתפללים שהגיעו למתחם קבר יוסף בשכם. במסגרת הפרות סדר של עשרות פורעים בוצע ירי חי והשלכת מטעני חבלה ואבנים לעבר הכוחות", מסרו במג"ב והוסיפו: לוחמי משמר הגבול השיבו באש חיה לעבר המחבלים שסיכנו את חייהם, כמו כן בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפגנות". 

עוד נמסר כי: "כתוצאה מהשלכת מטען נפצע לוחם מג"ב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי במרפאה הצבאית. בנוסף לוחם מג"ב נוסף נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, הלוחם טופל במקום והמשיך בפעילות המבצעית. 

כתוצאה מירי לעבר רכב ממוגן של מג"ב נגרם נזק בחלק הקדמי של הרכב. כלל המתפללים יצאו ממתחם הקבר וההתפרעויות נגמרו. לוחמי משמר הגבול וצה"ל ימישכו לפעול לביטחונם של הציבור בכל מרחב ובכל עת". 

ראש המועצה יוסי דגן חיזק את חיילי צה"ל והודה לחטמ"ר שומרון, למח"ט שומרון רועי צוייג ולקצין הגמ"ר סרן עזריאל פרלמן, "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואת כל כוחות הביטחון וחטיבת שומרון. החייל שנפצע כאן מירי, והירי שהיה כאן על החיילים זו ההוכחה למה צה"ל צריך להיות כאן בקבר יוסף בצורה מלאה. ממשלת ישראל חייבת להחזיר כאן את השליטה לקבר יוסף, כדי שיהודים שמגיעים לכאן לא יותקפו כי הם באו להתפלל. צריך שיהיה כאן מקום ככל המקומות הקדושים, ובוודאי קבר יוסף שהוא אחד משלושת המקומות הקדושים שלנו, אנחנו לא צריכים להגיע לכאן ולהיות מותקפים ע"י הברברים של הרשות הפלסטינית", אמר דגן במקום.

דגן קרא לשוב לנוכחות קבועה במתחם הקבר: "עשרים ואחת שנה בדיוק לאחר הנטישה המבישה מכאן מקבר יוסף, אנחנו מקבלים המחשה מה קורה שצה"ל לא נוכח בקבר ושמדינת ישראל לא שולטת בצורה מלאה. רואים את הנזקים של הברברים של הרש"פ, רואים את הנזקים של בקבוקי התבערה, האבנים, הפסולת שנזרקה, ואת הניסיון לפגוע במקום הקדוש הזה. בדיוק 21 שנה לאחר הנטישה ובדיוק ובדיוק הלילה ליל הושענא רבה 21 שנה לאחר ההפקרה של הרב בנימין הרלינג שהופקר כאן בהר עיבל, ובדיוק כמו שלוחם מג"ב מחדת יוסף הופקר כאן כמה שבועות לפני, אנחנו מקבלים המחשה למה צה"ל חייב לחזור לכאן".

האירועים מגיעים אחרי שבלילה הקודם צה"ל פעל במספר כפרים כחלק מפעילות לסיכול טרור. הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס אמש לפעילות צה"ל ואמר: "יש כאן הישג משמעותי, לילה עם סדרת סיכולים חשובה ביותר שמנעה להבנתנו פיגועים משמעותיים", פתח כוכבי ואמר. "אלו פיגועים שיכלו לצאת לירושלים, לנתניה, לתל אביב, לעפולה ולכל מקום אחר".