הרמטכ"ל אביב כוכבי התחסן במנה השלישית "מה שצריך לעשות נעשה"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר היום במתחם בו נארזות בדיקות הקורונה המהירות בקרית ההדרכה שבנגב וביצע את החיסון השלישי לנגיף הקורונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/21 20:42 טז באלול התשפא

הרמטכ"ל אביב כוכבי התחסן במנה השלישית "מה שצריך לעשות נעשה"
הרמטכ"ל מתחסן במנה השלישית, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל נותן יד למלחמה בנגיף. הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר היום (ג') במתחם בו נארזות בדיקות הקורונה המהירות בקרית ההדרכה והתרשם ממחויבותם של החיילים למשימה הלאומית והודה להם על כך. בסיום הביקור התחסן הרמטכ"ל את החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה.


(כוכבי במתחם האריזה).

במהלך הביקור, נציגי אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה, סקרו בפני הרמטכ"ל את מאמצי צה"ל לסיוע במאבק נגד הקורונה ובתוך כך את מאמץ אריזת הבדיקות המהירות עבור מערכת החינוך בשיתוף עם משרד הבריאות. כמו כן, הציגו את מוכנות צה"ל לסיוע במערך האשפוז הביתי ואת פעילות 'מפקדת אלון' במסגרת מערך הבדיקות הסרולוגיות. הרמטכ"ל סייר בין עמדות האריזה והתרשם ממחויבותם של החיילים למשימה הלאומית והודה להם על כך. בסיום הביקור התחסן הרמטכ"ל את החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה.

מדברי כוכבי בסיור: "אתם עכשיו מכינים את ערכות הבדיקה לאחים שלכם, לאחיינים שלכם, וזה בדיוק הביטוי לצבא העם. התוצאות מדברות בעד עצמן, פעילות צה"ל במאבק בנגיף הקורונה מאפשרת אורח חיים תקין ואת פתיחת שנת הלימודים כסדרה. אם אני צריך לסכם במילה אחת את פעילות צה"ל במאבק בקורונה בכלל ופה בפרט, זה הננו. מה שהמדינה צריכה - הננו. מה שצריך לעשות נעשה ואתם הדוגמה לכך. אני מודה לכם על פועלכם במאבק ובכלל, הערכה רבה ויישר כוח".
כוכבי בסיור

כוכבי בסיור                                                                                                                               צילום: דובר צה"ל


מבצע אריזת בדיקות הקורונה המהירות מהווה חלק ממאמצי צה״ל בהתמודדות מול הנגיף קורונה המובלים על-ידי פיקוד העורף ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. כחלק ממבצע הבדיקות המהירות, הוקם בקרית ההדרכה מערך אריזת ערכות של הבדיקות, המובל על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. משרתים מכלל בסיסי ההדרכה עובדים ברציפות, ואורזים כשני מיליון ערכות בדיקות קורונה ביתיות, שיחולקו להורים לילדים בכיתות א' עד ט'. בנוסף, משנע מרכז ההובלה של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה את כלל ערכות הבדיקה המוכנות למרכז הלוגיסטי של משרד החינוך ומחלק אותן במרחב הדרומי. 

כמו כן, כחלק מהמאמצים הנרחבים מתקיים מבצע הבדיקות הסרולוגיות במסגרתו נפרסו כ-400 מתחמים בכל רחבי הארץ לצורך דגימת ילדים בגילאי 3-12 בבדיקה סרולוגית. עד כה נדגמו 162 אלף ילדים במסגרת המבצע.

 מאמץ נוסף הינו מבצע ׳חוסן לאזרח׳ אשר במסגרתו מעודדים אנשי פקע״ר בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, את החיסון ברשויות בהן קיים פוטנציאל חיסון גבוה. בנוסף לכך, גויסו חובשים במילואים העוסקים בחיסונים בקופות החולים ברחבי הארץ, הוקמו מתחמי חיסון בבתי הספר וכן גויסו יחידות צבאיות לבתי החולים על מנת לצמצם את העומס בבתי החולים.

מדובר צה"ל נמסר: "בחודשים האחרונים הוארכה פעילות מפקדת ׳אלון׳ - המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה. המפקדה מובילה את מאמצי החקירות, הדיגום, הריצוף (גילוי וריאנטים חדשים) והבידוד. צה״ל ימשיך לפעול ככל שיידרש במאמץ הלאומי לצד הגופים הלאומיים להתמודדות מול הנגיף קורונה".