היסטוריה: ניסוי ראשון של כיפת ברזל בצבא האמריקאי

צבא ארצות הברית, בשיתוף מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל, השלים בהצלחה ניסוי ירי של סוללת 'כיפת ברזל' הראשונה שנרכשה מישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/08/21 15:59 טו באלול התשפא

היסטוריה: ניסוי ראשון של כיפת ברזל בצבא האמריקאי
סוללת כיפת ברזל בניסויים בארצות הברית, צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

היסטוריה תוצרת כחול לבן בארצות הברית: סדרת הניסויים שנערכה בשדה הניסויים WHITE SANDS שבמדינת ניו מקסיקו שבארה"ב, בהשתתפות התעשיות המפתחות את מערכת כיפת ברזל: רפאל, התעשייה האווירית ואמפרסט, כללה לראשונה ביצוע יירוט על ידי חיילים מצבא ארה"ב באמצעות מערכת כיפת ברזל הישראלית.

מערכת 'כיפת ברזל' בתצורתה האמריקנית צפויה להגן על כוחות אמריקניים פרוסים מפני מגוון איומים אוויריים, בהם טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים, רקטות ופצמ"רים. בשנת 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל'. הסוללות סופקו בסוף 2020 ונמצאות בחודשים האחרונים בתהליך בחינות קבלה ואימוני הקמה בארה"ב.

שיגור הטמי"ר במהלך הניסוי

שיגור הטמי"ר במהלך הניסוי, צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

חברת 'רפאל' הינה המפתחת והמייצרת את מערכת 'כיפת ברזל', בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה-MMR וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת השליטה והבקרה. מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל לפיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב- שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.

היסטוריה כחול לבן על אדמת ארצות הברית

היסטוריה כחול לבן על אדמת ארצות הברית, צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן