כיפת ברזל מציינת עשור | גנץ: "נערכים לאיומים שאיראן מציבה לנו"

באירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל התייחס שר הביטחון ליכולות המערכת: "היכולת של המערכת הזו וכל המערכים האחרים שמצטרפים אליה, נותנים לנו יכולת הגנה חסרת תקדים". באירוע נכח עמיר פרץ שקידם את פיתוח המערכת בהיותו שר ביטחון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/21 13:24 כה בניסן התשפא

כיפת ברזל מציינת עשור | גנץ: "נערכים לאיומים שאיראן מציבה לנו"
גנץ ופרץ, היום, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ערך הבוקר (ד') אירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל ביחד עם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, שקידם את פיתוח המערכת למרות התנגדות ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט.
בטקס השתתף גם סא"ל מאור גבריאל, מי שהיה מפקד הסוללה הראשונה שיירטה רקטה לפני עשור בדיוק.

בראשית המפגש, קיים שר הביטחון דיון סטטוס בפיתוחים החדשים של כיפת ברזל ובפריסת המערך הנוכחי, ולאחר מכן קיים שיח עם לוחמי הגדוד וטקס הרמת כוסית לציון יום העשור ליירוט הראשון.

גנץ פתח את דבריו, ואמר: "כל דבר מתחיל מזה מחזון, וממטרה, ונמשך בתוכנית ובביצוע. אנחנו רואים פה את כל שרשרת הערך: מהחזון הטכנולוגי-מבצעי, ועד לחזון המדיני של מה באמת יכולה לתת מערכת שכזו והיא לא היחידה, בהגנה על מדינת ישראל. בסופו של דבר פותחה פה מערכת שהיא המובילה בעולם בכל מה שקשור להגנה אווירית בטווחים הרלוונטיים. היכולת של המערכת הזו ושכמותה, והיכולת של החברות שלה במשפחות ההגנה האווירית - שרביט קסמים, חץ וכל המערכים האחרים שמצטרפים אליה, באמת נותנים לנו יכולת הגנה חסרת תקדים".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון


שר הביטחון דיבר גם על המתיחות עם איראן: "אנחנו נערכים בימים האלו להמשך העימותים האפשריים בדרום, בצפון, לאיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון".

"מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית. התקופה הזו שבין פסח ליום העצמאות, שהם חגים היסטוריים של מדינת ישראל, מחירותנו כעם, דרך מה שעברנו בתקופת השואה וב-2,000 שנות גלות ודרך התקומה על מחיריה, אתם שותפים למפעל ציוני שיצאנו דרכו ולנצח יישאר פה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן