יחיא סינוואר: "מוכנים למו"מ על חילופי שבויים"

מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה אומר כי בארגונו מוכנים למשא ומתן עם ישראל, שיעסוק בעניין חילופי שבויים. "ההתנגדות כפתה את עצמה על האויב ותהיה עסקה לשחרור האסירים" | ראש המודיעין המצרי נפגש עם מנהיגי חמאס בעזה לראשונה מאז תחילת המילניום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/21 17:10 כ בסיון התשפא

יחיא סינוואר: "מוכנים למו"מ על חילופי שבויים"
יחיא סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר היום (ב') במהלך ביקור ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ברצועת עזה, כי בארגונו מוכנים למשא ומתן עם מדינת ישראל, על עסקת חילופי שבויים. לדבריו, הנושא עלה בעבר לדיונים, אך "הוא נעצר בגלל מה שעובר הכיבוש והם מוכנים למשא ומתן דחוף". עוד הוא אמר: "ההתנגדות כפתה את עצמה על האויב ותהיה עסקה לשחרור האסירים".

תוצאות אחת ההפצצות בעזה

תוצאות אחת ההפצצות בשומר החומות. עזהצילום: Atia Mohammed/Flash90

סינואר התייחס בדבריו היום גם להפסקת האש, שנשמרת באופן מתוח מאז סיום מבצע שומר החומות לפני כשבוע וחצי. "דנו עם המצרים בכל הפרטים של ייצוב הפסקת האש וריסון התוקפנות על עמנו,  כשידיה של ההתנגדות על ההדק כדי להדוף כל תוקפנות", אמר, מנהיג ארגון הטרור ברצועה. "קראנו למצרים ולמנהיגי העולם לרסן את הכיבוש במסגד אל-אקצה".

ראש המודיעין המצרי נפגש עם מנהיגי חמאס בעזה לראשונה מאז תחילת המילניום. הפגישה עסקה בניסיון לחזק את הפסקת האש ולדון בשיקום רצועת עזה. בחמאס ציינו שנשיא מצרים א-סיסי רציני מאוד ושהיחסים של הארגון עמו חמים. "הדיון מתמקד בדרכים לבסס את הרגיעה והתוכניות לבנייה מחדש בעזה בעקבות התוקפנות הישראלית האחרונה", מסר גורם בארגון הטרור לסוכנות הידיעות רויטרס.

שר החוץ גבי אשכנזי, התייחס היום לביקור שערך אתמול במצרים ואמר כי מדובר בהישג מדיני חשוב למדינה ולדיפלומטיה הישראלית. "הגעתי אתמול לקהיר, כאורחו של שר החוץ המצרי, לדיונים משותפים על חיזוק הקשרים, מנגנוני הסדרה מול עזה, החזרת השבויים והנעדרים וסוגיות בילאטרליות נוספות. אני בטוח שביקור זה מבשר את השינוי ביחסינו עם מצרים. תודה גדולה לכל הנוגעים בדבר". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן