גבי אשכנזי בביקור רשמי במצרים: לא נאפשר לחמאס לשקם את יכולות הטרור

לראשונה מזה 13 שנים, נחת הבוקר בקהיר שר החוץ הישראלי לביקור רשמי. אשכנזי הבהיר לעמיתו המצרי כי, "ישראל לא תאפשר שיקום שיאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור". במקביל, נפגש נתניהו בירושלים עם ראש המודיעין המצרי ודן עימו בנוגע להחזרת הישראלים השבויים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 18:08 יט בסיון התשפא

גבי אשכנזי בביקור רשמי במצרים: לא נאפשר לחמאס לשקם את יכולות הטרור
גבי אשכנזי , צילום: Miriam Alster/Flash90

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (א') עם עמיתו המצרי, סאמח שוכרי, במעון ההארחה הרשמי של משרד החוץ המצרי, ארמון תחריר בקהיר. זהו ביקור רשמי ראשון של שר ישראלי במצרים מאז 2008, אז ביקרה במצרים שרת החוץ דאז, ציפי לבני. 

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח בלשכתו שבבירה את ראש המודיעין הכללי המצרי עבאס כמאל. בפגישה נכחו גם שר המודיעין אלי כהן וראש המל"ל מאיר בן שבת. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו העלה את דרישת ישראל להשבתם בהקדם של השבויים והחיילים שמוחזקים ברצועת עזה. 

מלשכת שר החוץ המצרי נמסר כי השרים דנו בדרכים להקלה על שיקום הרצועה והסכימו להמשיך בשיח בין מצרים, ישראל והרשות הפלשתינית כדי להתקדם בתהליך השלום. מצרים, שבמהלך מבצע שומר החומות מיצבה את עצמה כגורם מרכזי במאמצים לרגיעה בין ישראל לחמאס, מעוניינת להגיע להסכמות כמה שיותר מהר, עוד לפני שתקום ממשלה חדשה בישראל, דבר שיאלץ אותה לאשרר את ההסכמים מחדש. 

פגישה זו מגיעה בהמשך לשיחות שקיים אשכנזי עם שוכרי בשבוע שעבר. שר החוץ העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו, בו פירט כי במהלך השיחה בין השניים הודה אשכנזי לשוכרי על המחויבות המצרית והמאמצים להשגת שקט ויציבות ביטחונית באזור. 

אשכנזי אמר בפגישה: "לא נאפשר מצב בו השיקום ברצועת עזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו ומבלי שתיפתר סוגיית החזרת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי חמאס".