חוסר אונים: בלוד התחילו לגייס יהודים שישמרו על התושבים

לאחר שהמשטרה עצרה חמישה אזרחים עקב אירוע ירי ששימש להגנה עצמית, בלוד מרגישים את אוזלת היד של המשטרה. "עוד רגע תהיה פה ההלוויה של ההרוג ברחוב מתחת, וחסרים פה חמישה גברים כדי שהמקום הזה יהיה בטוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 15:35 כט באייר התשפא

חוסר אונים: בלוד התחילו לגייס יהודים שישמרו על התושבים
חוסר בהגנה. המשטרה בלוד, צילום: Flash90

אמש (ג') נעצר תושב לוד לאחר שחש בסכנה והגן בגופו על תושבים רבים הלילה בעיר בפני התקפת טרור, התושב השתמש בנשקו האישי כנגד המתפרעים והביא למותו של אחד מהם. בנוסף ליורה עצמו נעצרו עוד ארבעה אנשים שהיו בסמוך לאירוע, בחשד למעורבות בירי. במקביל, בזמן הקרוב תתקיים הלוויתו של ההרוג הערבי מהירי תיערך ברחוב הראשי ויש חשש להסלמה של המשתתפים לוויה.

המצב הוביל לכך שתושבי העיר לוד אינם מרגישים בטוחים, גם מפני חוסר פעילות משטרתית, וגם כי המשטרה עצרה דווקא את אלו שלקחו את האחריות בעצמם והגנו על חבריהם. מאיר ליוש תושב המקום פרסם בחשבון הטוויטר שלו בקשה שיגיעו חמישה גברים שיסייעו להגנת העיר, לאחר שעצרו חמישה מחבריו שכל מעשיהם היה להגן על חבריהם בעיר. 

"אני נמצא בשכונה של הירי, איפה שחמישה גברים נעצרו כי הגנו על המשפחה שלהם" כתב ליוש. "עוד רגע תהיה פה ההלוויה של ההרוג ברחוב מתחת, וחסרים פה חמישה גברים כדי שהמקום הזה יהיה בטוח. אני כאן כדי להיות להם למגן. תחזיקו אצבעות ותתפללו". ליוש סיפר על המציאות בזמן שהוא שוהה בבית של בני משפחתו עליהם הוא מבקש להגן, ליוש מדגיש כי הם קשובים להוראות המשטרה אך הם חשים כי לא די פעילותם ושדרושה הגנה אזרחית נוספת.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את תושב לוד שירה במתפרע הגיב למעצר וקרא לשחרר את התושב באופן מידי "הלילה עברו תושבי לוד פוגרום קשה, ולילה של טרור, רכבים הוצתו, בתי כנסת נפגעו, אזרחים עברו לינץ' ופונו לבתי החולים - ליל הבדולח של לוד. העובדה שהמשטרה מפקירה את אזרחיה תחילה לשמש מגן אנושי,  ולאחר מכן חוקרת אותם על רצח צריכה להדיר שינה מעיני הציבור. מרשי פעל כמצופה, הציל בגופו חיי אדם ואילולא התערבותו האירוע היה מסתיים באסון. אני דורש את שחרורו של החשוד לאלתר, תושבי לוד רבים חבים לו את חייהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן