סגן הרמטכ"ל הבא: הרצי הלוי

שר הביטחון גנץ הודיע על מינוי האלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד דרום, לסגן הרמטכ"ל, בהמלצת הרמטכ"ל כוכבי. הוא יחליף בתפקיד את האלוף אייל זמיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/20 15:18 כט בחשון התשפא

סגן הרמטכ"ל הבא: הרצי הלוי
האלוף הרצי הלוי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (ב') כי שר הביטחון, בני גנץ, החליט למנות את אלוף הרצי הלוי לסגן ראש המטה הכללי, בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי. הלוי מכהן כיום כמפקד פיקוד הדרום, והוא יחליף בתפקיד את אלוף אייל זמיר.

גנץ אמר כי "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית. כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים".


(הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד דרום, באדיבות ynet)

הרצי הלוי (52), נולד, גדל והתחנך בירושלים. מצד אביו הוא נינו של הרב דב הכהן קוק, ומצד אמו הוא צאצא למשפחת מזרחי-צורף (Los Plateros), שנחשבת לאחת מהמשפחות הוותיקות ביותר בירושלים. הוא נקרא על שם דודו, הרצל (הרצי) הלוי, שנפל בקרב על ירושלים, במלחמת ששת הימים. למד בבית-הספר תיכון הימלפרב והיה חניך בשבט הצופים הדתיים "משואות".

הלוי שירת בשורת תפקידים בצה"ל, ביניהם ראש אמ"ן, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל, ראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן, מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד חטיבת מנשה ומפקד סיירת מטכ"ל.

הוא מתגורר ביישוב כפר אורנים שבמועצה האזורית בנימין, נשוי לשרון ואב לארבעה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן