בג"ץ מעכב הרס בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון

עו"ד חיים בלייכר מ'חוננו': "לא יתכן שבג"ץ ישמש ערכאת ערעור קבועה כנגד צעדי הרתעה ולחימה של צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 18:47 יג בתשרי התשפא

בג"ץ מעכב הרס בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון
הריסת בית מחבל. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

שופט בימ"ש העליון ניל הנדל, הוציא לפני זמן קצר צו בניים האוסר על צה"ל להרוס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע הקשה בפ"ת לפני מספר שבועות. בנוסף, קבע השופט הנדל כי דיון בעתירה בעניין יתקיים בשלושה שבועות הקרובים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת אוחיון במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה תקף את צו הביניים, ואמר כי "ניתן למחבלים כבר להגיש השגה שנדחתה על ידי צה"ל. לא יתכן שבג"ץ ישמש ערכאת ערעור קבועה כנגד צעדי הרתעה ולחימה של צה"ל".

הרב שי אוחיון ז"ל

הרב שי אוחיון הי"דצילום: באדיבות המשפחה

לדברי בלייכר, "הגיע הזמן להורות על הרס מידי של הבית ללא צו בניים ולא שהות על מנת לחזק את אפקט ההרתעה. ככל שיתברר אחר כך שמדובר בטעות קיצונית יהיה ניתן לבקש פיצוי באמצעות בג"ץ".

האגף המשפטי של תנועת "אם תרצו" הגיב גם הוא לצו המניעה, ומסר כי "מדובר בעוד מופע אימים מבית היוצר של בג"ץ. אנו תוהים מתי שופטי האולימפוס יעדיפו את ביטחונם של אזרחי ישראל על פני המחבלים.
רציחתו של הרב אוחיון הייתה יכולה להימנע לו בג"ץ לא היה פוגע שוב ושוב בהרתעה הישראלית. דם הנרצח טרם התקרר בקבר ובג"ץ כבר שולח חיבוק למשפחת המחבל. אוי לאותה הבושה".

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הגיב ואמר כי "היום נעשתה קבורה נוספת של מעט הנחמה שנותרה למשפחה השבורה והמרוסקת, הפוטנציאל של אירועים כאלה שילכו ויגברו רק הולך וגדל בעקבות החלטות השגויות של בג"צ, הרב שי הי"ד שהיה דמות ומופת בחייו סמל של אצילות וצניעות, שהשאיר אלמנה ויתומים שמתמודדים עם שבר נוסף בערב חג הסוכות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן