שוב: צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לבלוני התבערה

בעקבות עשרות השריפות שפרצו במהלך השבת, תקפו הלילה טנקים של צה"ל עמדות חמאס בדרום הרצועה. גורמים בצה"ל נפגשו עם השליח הקטארי בניסיון להגיע לפשרה מקובלת על כל הצדדים שתימנע הסלמה נוספת במצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 07:33 י באלול התשפ

שוב: צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לבלוני התבערה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה., צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

כוחות שריון תקפו הלילה (א') עמדות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך  השבת שגרמו ל-25 שריפות לפחות לפרוץ בצהלך סוף השבוע.

בשריפות שפרצו במהלך סוף השבוע בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח רצועת עזה, נשרפו עשרות דונמים. מרבית השריפות פרצו בשטחי המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. אנשי כיבוי והצלה שיחד עם יחידות צה"ל צה"ל ומתנדבים נוספים פעלו לכיבוי השריפות.

במהלך סוף השבוע התנהל דיון בבסיס התיאום והקישור של צה"ל, בהשתתפות השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי, נציגי שב"כ, המתפ"ש ופיקוד דרום. הצדדים דנו בהצעות חמאס לרגיעה לאחר שהשליח הקטארי נפגש השבוע עם בכירי הארגון ברצועת עזה.

גורמים ביטחוניים אומרים כי השליח הקטארי הדגיש כי טרם העביר את הכסף לחמאס, במהלך הימים האחרונים. הפגישה בין אל-עמאדי הקטארי לנציגי מערכת הביטחון הגיעה אחרי פגישות ודיונים כושלים שנערכו בתוך הרצועה ביום חמישי האחרון.

גורמים בחמאס מסרו כי השליח עזב את רצועת עזה מבלי להשיג הסכמות עם חמאס. מקור בארגון מסר לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי "המגעים נכשלו כתוצאה מהתעקשות ישראל על משוואת 'שקט תמורת שקט', ולא שקט תמורת שבירת המצור" כפי דרישות חמאס..