נסראללה מאיים: "אם ישראל תהרוג חייל שלנו, אנו נהרוג חייל שלהם"

מנהיג ארגון חיזבאללה, התייחס למתיחות בגבול לבנון והצהיר כי מטרת התקיפות בגבול היא כדי לשמור על ההרתעה. עוד אמר נסראללה: "אנחנו לא ממהרים להגיב - בסופו של דבר החיילים יצאו מהמחבוא שלהם, נפגוש אותם ונממש את התגובה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 12:58 י באלול התשפ

נסראללה מאיים: "אם ישראל תהרוג חייל שלנו, אנו נהרוג חייל שלהם"
מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא נאום היום (א') בלבנון בו הוא מתייחס על המתקפות בין ישראל ללבנון. נסראללה התייחס למותו של אחד מלוחמי חיזבאללה שנהרג במתקפות צה"ל ואיים אל עבר ישראל: "ישראל צריכה להבין - אם הרגתם חייל שלנו, אנחנו נהרוג חייל שלכם". הדברים נאמרו כחלק מנאום לרגל יום העשורא שמציינים המוסלמים השיעים.

עוד הוסיף נסראללה כי הקרבות בין הצדדים היא כדי ליצור התרעה: "אנחנו מחויבים למאזן ההרתעה. מטרתנו אינה נקמה - אלא להעניש את הרוצח". עוד אמר: "אנחנו לא ממהרים להגיב. בסופו של דבר החיילים יצאו מהמחבוא שלהם, נפגוש אותם ונממש את התגובה שלנו". על הגברת הכוננות בישראל אמר: "ישראל נבהלה, הם רוצים שנתקוף רובוטים". 

 לפני ארבעה ימים מסר דובר צה"ל כי בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. לאחר מכן, הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. עוד נמסר כי צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה.