הסלמה בצפון: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון

בתגובה לירי של חיזבאללה לעבר כוחות צה"ל, תקף במהלך הלילה חיל האוויר יעדים ועמדות תצפית השייכים לחיזבאללה. אחרי הלילה המתוח, הוסרו לפנות בוקר ההגבלות על התושבים בגבול הצפון, בסמוך למקום התקרית

אלעד הומינר אלעד הומינר ויהונתן קליין, חדשות כיפה 26/08/20 07:13 ו באלול התשפ

הסלמה בצפון: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון
גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

לילה מתוח בגבול הצפון. כוח של חיזבאללה ירה אמש (ג'), סמוך לשעה 23:00, לעבר כוח צה"ל בסמוך לגבול עם לבנון. לא היו נפגעים לכוחותינו, ונמסר כי הכוחות ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב.

אירוע ביטחוני בגבול הצפון: נשללה חדירה מלבנון לישראל

בעקבות האירוע, הנחה צה"ל את ‏תושבי היישובים מנרה, מרגליות, מלכיה, משגב עם ויפתח לשהות בבתים ובקבלת ההתרעה להיכנס באופן מיידי למרחב מוגן כמו ממ"ד, מקלט משותף, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי בבית.

כעבור פחות משעה מתחילת האירוע התבשרו תושבי היישובים על חזרה לשגרה מלאה, כולל פתיחת הכבישים. התושבים עודכנו כי ייתכן וישמעו פיצוצים נוספים בהמשך הלילה. מבחינת התושבים האירוע לקראת סיומו. האירוע הביטחוני התרחש בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו שוהים בחופשה משפחתית בעיר צפת. נתניהו עודכן בפרטים וקיים שיחות ביטחוניות.

לפנות בוקר מסר דובר צה"ל כי בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. לאחר מכן, הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה.

עוד נמסר כי צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור.