אחד ממגדלי הזיקוק במפרץ חיפה קרס - אין נפגעים

אחד ממגדלי הקירור, שאינו פעיל בשנים האחרונות, קרס, לאחר שניכרו בו סימני התפוררות מזה זמן רב. אין נפגעים. ח"כ גפני: "תם העידן של זיהום המפרץ ויש להעביר את המפעלים המזהמים למקום אחר שלא יפגע בתושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/20 09:44 כ בסיון התשפ

אחד ממגדלי הזיקוק במפרץ חיפה קרס - אין נפגעים
בתי הזיקוק והלבניה שקרסה, צילום: ללא

חלק מאחד ממגדלי הקירור בבתי הזיקוק במפרץ חיפה קרס הבוקר (ו') לאחר שלאחרונה ניכרו בו סימני התפוררות. תושבים במקום מדווחים על רעב רב שנשמע בעת הקריסה ועשן שמיתמר במקום.

המבנה היה לאחד מהסמלים היותר מוכרים בעיר, עוד מתקופת המנדט הבריטי. כוחות כיבוי הוזעקו למקום, אך אין חשש משריפה ולא נרשמו נפגעים באירוע.

מ"כבאות והצלה" נמסר: "בשעה 9:10 התקבלה הודעה במוקד 102, משל״ט חוף על עשן מבתי זיקוק. כוחות גדולים בפיקודו של רב רשף אהוד בן עזרא הגיעו למקום. מדובר באירוע קריסה במהלך תכנון עבודות שיקום של אחת הארובות הגדולות, אשר אינן פעילות כבר שנים רבות.כיפת הארובה (לבנייה) הצפונית התמוטטה וקרסה. האזור מתוחם ואין אליו גישה, אין סכנה לנמצאים במקום. כוחות הכיבוי עזבו את המקום, האירוע ללא נפגעים ואין חשש לאירוע חומרים מסוכנים"

מקבוצת בזן נמסר: "הבוקר קרס החלק העליון באחת ה"לבניות" המפורסמות של בזן, אשר שימשה בעבר כמגדל קירור מים ואינה בשימוש מאז שנת 2009. הקריסה התרחשה בהמשך לנפילת מקטע קיר שלשום. בזן נוקטת בכל הפעולות, כולל התייעצות עם מומחים מתחום ההנדסה והתכנון, על מנת ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ולא היו נפגעים."

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל מסרה: "סמל משמעותי של תחילת הסוף. הפעם הקריסה התרחשה בטעות, הפעם הבאה תהיה מכוונת. לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה לקריסת הארובה בבתי הזיקוק בחיפה:

"זהו אמנם אירוע סימבולי ושמחים שזה עבר בשלום, אבל זה אומר שתם העידן של זיהום המפרץ ויש להעביר את המפעלים המזהמים למקום אחר שלא יפגע בתושבים, ויחזיר את מפרץ חיפה להיות איזור אטרקטיבי נקי מזיהומים, לטובת תושבי חיפה והאיזור".