ארבעה בסיסי צה"ל ישופצו בעלות של כשני מיליארד

מחנות הצבא הותיקים, ג'וליס, ביל"ו, שורה וגדעונים, הקיימים עוד מימי המנדט הבריטי, ישופצו בהיקף של מיליארדי שקלים. בהמשך יעברו אליהם יחידות מבסיסים במרכז הארץ

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/16 18:04 ו בחשון התשעז

ארבעה בסיסי צה"ל ישופצו בעלות של כשני מיליארד
אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

צה"ל מחדש, בימים אלה, ארבעה בסיסים ישנים בעלות של של כ- 2 מיליארד שקלים. מדובר בבסיסים הממוקמים בפריפריה, אשר יקלטו בעתיד חיילים ויחידות שיתפנו מבסיסים במרכז הארץ.

ארבעת המחנות הם ג'וליס, שורה גדעונים וביל"ו. העתידים להחליף את מחנות צריפין, סירקין ותל השומר. מחנה ג'וליס, שהוקם על ידי שלטון המנדט הבריטי בימי מלחמת העולם השנייה, לא שופץ במשך שנים רבות. בנייתו מחדש תעלה כחצי מיליארד שקלים והוא צפוי לקלוט, מעבר ליחידות הנמצאות בו כיום, יחידות נוספות, בהן בית הספר לפיקוד ושליטה. מחנה שורה הוקם גם הוא בתקופת המנדט הבריטי, ושימש מאז קום המדינה בעיקר כבסיס של חיל החימוש. עלות חידושו תעמוד גם היא על כחצי מיליארד שקלים, ומי שיעברו אליו הם חיילי היחידות מתל השומר וצריפין.

מחנה גדעונים שימש את מערך הקשר הבריטי בתקופת המנדט, ולאחר מכן אכלס יחידות כמו בסיס ההדרכה של חיל הקשר והתקשוב. שטחו המחודש של המחנה יצומצם, בשטחו החדש ישרתו יחידות טכנולוגיה של הצבא, ושאר השטחים ימסרו לרשות מקרקעי ישראל. המחנה האחרון שישופץ, הוא מחנה ביל"ו. החנה קיים גם כן מימי המנדט הבריטי וכיום הוא משמש כבסיס עוצבת האש. לאחר שישופץ, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, הוא צפוי לקלוט יחדות היוצאות ממחנה סרקין.

ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, ציין כי בצה"ל פועלים להקדמת הבינוי לפינוי דהיינו "ראשית ייבנו המחנות החדשים ולאחר מכן יפונו הקרקעות ויוצעו לשיווק. אחת המטרות המרכזיות שצהל ומשרד הביטחון הגדירו בתכנון המהלך, הייתה להעתיק את מרבית היחידות המתפנות למחנות קיימים, באופן שיחסוך זמן וכסף, ובעיקר ישפר את האפקטיביות המבצעית של צה"ל". בהמשך אמר כהן כי "בשנים הקרובות נשקיע מיליארדי שקלים בהכשרת הבסיסים לקליטת היחידות המתפנות. המהלך כולו יבוצע ע"י חברות בנייה ותכנון ישראליות, באופן שיזרים סכומי עתק למשק וייצר מאות ואלפי מקומות עבודה".