ח"כ ניצן הורוביץ: "הסיפוח הוא פשע מלחמה"

אלפי בני אדם הפגינו הערב נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון. ח"כ אופיר סופר יצא נגד המפגינים שהניפו את דגלי פלשתין. ח"כ עופר כסיף: "נתניהו וגנץ מקדמים תכניות משיחיות שיביאו לשפיכות דמים". עם סיום ההפגנה נעצרו חמישה מתפרעים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/20 21:54 יד בסיון התשפ

ח"כ ניצן הורוביץ: "הסיפוח הוא פשע מלחמה"
אלפי מפגינים בכיכר רבין, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפגנה נגד תכנית המאה והחלת הריבונות ביהודה ושומרון התקיימה הערב (שבת) בכיכר רבין. את ההפגנה הובילו מפלגות מרצ, חד"ש בשיתוף ארגוני השלום. חלק מהמפגינים הניפו את דגלי פלשתין ונשאו שלטים עם תמונתו של איאד אלחלאק שנורה למוות בשבוע שעבר על ידי שוטרי מג"ב בירושלים. עם סיום ההפגנה חסמו המפגינים צירי תנועה בתל אביב. המשטרה החלה לפנות את המפגינים לאחר שהוזהרו על ידי כוחות המשטרה, חמישה מפגינים נעצרו ויובאו לחקירה בתחנת משטרה.

ח"כ ניצן הורוביץ אמר: "הסיפוח הוא פשע מלחמה. פשע נגד השלום, פשע נגד הדמוקרטיה, פשע שיעלה לנו בדם. תאוות כוח משיחית מכאן התלכדה עם חזיונות משיחיים משם, המתנחלים מצאו את האוונגליסטים, וההזיות האלה ממיטות עלינו אסון, על כולנו - יהודים וערבים". הורביץ פנה לחברי כחול לבן: "כחול לבן והעבודה, כבר בגדתם בבוחרים, כבר גנבתם את הקולות, אל תאפשרו לנאשם מבלפור לגנוב גם את המדינה".

ח״כ תמר זנדברג: "לדיל הזה אין קשר למה שטוב לנו, ישראלים ופלסטינים שגרים כאן במזרח התיכון. זה דיל מקולל בין אחד שמנסה לנצח בחירות לאחר שמנסה לברוח ממשפט. טראמפ לא ידיד ישראל. ביבי לא טוב לישראל. זה דיל שיהפוך את ישראל רשמית למדינת אפרטהייד. ריבונות בלי אזרחות זה אפרטהייד. עכשיו הזמן להגיד לא. להיאבק בכל הכוח, לא לשתוק. יהודים וערבים, ולהקים גם אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הימין שיודעת – ביחד אנחנו יכולים להגיד כן לשלום, לא לכיבוש, לא לסיפוח".

ח"כ עופר כסיף: "אלפי יהודים וערבים יצאו היום לעצור את הסיפוח ולסיים את הכיבוש. בזמן שנתניהו וגנץ מקדמים תכניות משיחיות שיביאו לשפיכות דמים, אנו נלחמים למען שלום אמת צודק בין שתי מדינות".

ח"כ מרב מיכאלי: "אני כאן לייצג את כל חברות וחברי ובוחרי מפלגת העבודה שמתנגדים לסיפוח חד צדדי ולסכנות שהוא מביא אתו. אני כאן לייצג את כל אלה שהצביעו לגנץ ואשכנזי שהבטיחו להיות אלטרנטיבה לחוסר האחריות הזה. אני כאן להתנגד למהלך שמסכן את בטחונה ועתידה של מדינת ישראל רק כדי שלנתניהו יהיה קלף במלחמות הפנימיות של הימין".

*ח"כ אופיר כץ מהליכוד: ‫בושה לראות את מניפי דגלי אש״ף במרכז תל אביב. אלו רק מחזקים את תחושת החובה הלאומית לממש את הרעיון הציוני ולהמשיך ליישב ולפתח את חבלי מולדתנו".

ח"כ אופיר סופר מרשימת ימינה כתב נגד המפגינים שהניפו דגלי פלשתין: "מנסה להיזכר בהפגנה למען השלום בכיכר אל-מנארה שברמאללה שכללו דגלי ישראל".