מנהלי מוסדות בחמ"ד מגייסים את שרי הליכוד הסרוגים: "עתיד החינוך הדתי תלוי בכם"

ראשי מוסדות החמ"ד יוצאים בקמפיין חדש לגיוס השרים וחברי הכנסת הסרוגים בליכוד לטובת החינוך הדתי, שנמצא במצוקה קשה כתוצאה מהמשבר הפוליטי וחוסר בהעברות תקציבים: "אל תפקירו אותנו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/06/20 11:11 יב בסיון התשפ

מנהלי מוסדות בחמ"ד מגייסים את שרי הליכוד הסרוגים: "עתיד החינוך הדתי תלוי בכם"
צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראשי מוסדות החמ"ד יוצאים מחר (ו') בקמפיין חדש לגיוס השרים וחברי הכנסת הסרוגים בליכוד לטובת החינוך הדתי, שנמצא במצוקה קשה כתוצאה מהמשבר הפוליטי וחוסר בהעברות תקציבים. 

בקמפיין מבקשים ראש המוסדות מהשרים אלקין, חוטבלי, אדלשטיין ופרץ לעזור להם והתראו "עשרות מוסדות הציונות הדתית על סף קריסה". מכיון שעשרות מיליוני שקלים מוקפאים כבר יותר משנה. מארגני העצומה מבקשים מראשי המוסדות לחתום את שמם ואת שם המוסד אותו הם מנהלים על העצומה כדי להגדיל את כוחה. 

קמפיין מוסדות החמ"ד

קמפיין מוסדות החמ"דצילום: ללא

לאחר השנה התקציבית הקשה, ראשי המוסדות תלו את תקוותיהם בכניסתם של אנשי ימינה לקואליציה וקבלת תיק החינוך לחיק הציונות הדתית, אולם ראשי המפלגה סירבו להיכנס לממשלה תמורת תיק החינוך ונשארו באופוזיציה. במידה והקמפיין יצליח וראש המוסדות ימצאו אוזן קשבת את השרים הדתיים בליכוד, מפלגת הציונות הדתית עשויה למצוא את עצמה בסכנה גדולה שהרי לא יהיה בה צורך יותר לקידום האינטרסים של החמ"ד. אולם אם ראשי המוסדות יגלו כי השרים הללו אומנם עם כיפה סרוגה לראשם, אך לא מקדמים את האינטרסים של הציונות הדתית ומוסדותיה, הם יחזרו לאנשי ימינה, יגדילו את כוחם ובבחירות הבאות אף יזהירו את הציבור לבל ייבחרו שוב בליכוד. 

הקריאה בעצומה מופנה גם לשר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ, שערק מימינה לטובת ישיבה בממשלה. אך הפנייה אליו היא כיתר חברי הליכוד ולא כמנהיג הציונות הדתית. אך פרץ יכול לשקם את תדמיתו הפוליטית, שנפגעה מאוד, ולהראות לראשי המוסדות שהוא ייתן להם מענה, למרות שהוא סיים את תפקידו במשרד החינוך.