"תאריך החלת הריבונות עשוי להידחות"

השר זאב אלקין אומר כי התאריך שנקבע לתחילת החלת הריבונות הישראלית ביו"ש הוא ה-1 ביולי, אך "יתכן שזה ייקח עוד כמה ימים או כמה שבועות". בכירים בכחול לבן: "אין לנו יכולת לעצור או למנוע את החלת הריבונות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/05/20 09:20 ח בסיון התשפ

"תאריך החלת הריבונות עשוי להידחות"
יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מתי תוחל הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון? על פי דברי ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בשבוע שעבר, המהלך ההיסטורי, שקיבל אישור מנשיא ארה"ב טראמפ בחורף האחרון, במסגרת 'תכנית המאה', ייצא לדרך בעוד חודש בדיוק: “בנוגע להחלת הריבונות – יש לנו תאריך יעד ליולי ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות”.

עם זאת, שר המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, הנחשב למקורב לראש הממשלה, אומר הבוקר (א') כי התאריך עשוי להידחות: "אחד ביולי הוא התאריך האפשרי הראשון להחלת ריבונות, אבל יתכן שזה ייקח עוד כמה ימים או כמה שבועות", אמר אלקין בראיון לגל"צ.

בתוך כך, פורסמו הבוקר ב'כאן חדשות' דברי בכירים בכחול לבן, על כך שאין באפשרותם למנוע את החלת הריבונות, אם נתניהו ירצה בכך, על אף השותפות השוויונית בממשלת הרוטציה: "אין לנו יכולת לעצור או למנוע את החלת הריבונות. אם נתניהו יחליט שהוא הולך על זה עד הסוף, זה בידיים שלו". צוטטו הבכירים במפלגה.

"דיבורים נגד החלת הריבונות זה עניין אחד, אך למנוע את המהלך זה כבר סיפור אחר", הוסיפו בכחול לבן. כזכור, לקראת הקמת הממשלה ולאחריה התבטאו מספר חברים בכחול לבן ובעבודה נגד הסיפוח, כמו שר התיירות אסף זמיר, שר הרווחה איציק שמולי ונוספים, שטענו כי יתנגדו לסיפוח חד צדדי: "נילחם בכל החלטה שאנחנו חושבים שהיא מסוכנת למדינה. יש לנו שליטה על התהליך", אמר אסף זמיר.